دلایل جیغ زدن طوطی

دلایل جیغ زدن طوطی و راههای جلوگیری از آن

توسط ADMIN
/
18 نوامبر 2021

در این مقاله می خواهیم در خصوص جیغ زدن طوطی با هم صحبت کنیم ، با طرح این سوال شروع می کنیم که عروس هلندی زیبا و دلربای شما یا هر نژاد طوطی که دارید زیاد جیغ می‌کشد و این موضوع میزان محبوبیتش را برای شما کم کرده است؟ صدای بلند و جیغ زدن‌هایی که به نظر هم بی‌دلیل می‌آید یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که سرپرستان طوطی ها به خاطر آن ناراحت هستند . واقعیت این است که طوطی سانان صداهای دوست داشتنی و جذابی دارند. اما جیغ زدن‌های طولانی و مدام این پرندگان بسیار آزار دهنده بوده و آرامش خانه را بر هم میزند.
اصلاً نگران نباشید. چون قرار است در این مقاله در سایت قفس فرجی به بررسی دلیل جیغ زدن عروس هلندی و سایر طوطی سانان از زبان دکتر ربکا مارگیسون بپردازیم. ضمن آن‌که راهکارهایی عملی را به شما نشان می‌دهیم که به کمک آن‌ها می‌توانید جیغ زدن طوطی خود را به تدریج کم و احتمالاً برای همیشه قطع کنید.

دلایل جیغ زدن طوطی

جیغ زدن طوطی ( بررسی دلایل )

ما به عنوان کسانی که در خانه خود پرنده نگه می‌داریم باید بپذیریم که همواره کمی سر و صدا در منزلمان باشد. اما برای کنترل جیغ زدن طوطی خود باید کاری بکنیم. قبل از هر چیز باید بدانیم که علت این جیغ زدن چیست؟
1- برقراری ارتباط با محیط بیرون :
پرندگان موجوداتی اجتماعی هستند و در طبیعت به ‌صورت گروهی زندگی می‌کنند. بدیهی است که قفس طوطی شما هر چقدر هم که بزرگ و با امکانات باشد نمی‌تواند محیط طبیعت را برای او بازسازی کند. گَله مکانی امن برای پرنده است. چرا که هم او را در برابر حمله شکارچیان محافظت می‌کند، هم پیدا کردن یا دسترسی به غذا را برای او راحت تر‌ می‌کند و همزمان فرصت معاشرت با دیگر پرندگان هم نوع را برایش فراهم می سازد.

جالب است بدانید که وقتی در خانه ، پرنده نگه می‌ داریم تبدیل به گله او می‌ شویم. به همین دلیل او مدام در تلاش است که با ما ارتباط برقرار کند. مشکل جیغ زدن طوطی از آنجایی شروع می‌شود که ما قادر به صحبت کردن به زبان طوطی خود نیستیم.

تمایل طوطی به ارتباط با بیرون از قفس

2- تلاش برای پیدا کردن خانه :
پرنده‌ای که از ابتدا در قفس زاده و در آن بزرگ شده است آن را به عنوان خانه می ‌پذیرد. افرادی که در خانه هستند نیز هم عضوی از گله‌ او هستند. اما یکی از اضطراب‌هایی که پرندگان به طور غریزی دچار آن می‌شوند ترس گم کردن خانه است. این اضطراب زمانی زیاد می‌شود که پرنده برای مدت زمان طولانی در طی روز تنها بماند و ارتباط کمی با اهل خانه داشته باشد.

جیغ زدن عروس هلندی و سایر طوطی سانان زمانی شدت پیدا می‌کند که پرنده بیش از حد احساس تنهایی کرده و تصور می‌کند گم شده است. بنابراین تلاش می‌کند با جیغ زدن هم نوعان یا هم گله‌ ای ‌های خود را پیدا کرده و راه خانه خود را پیدا کند.

افسردگی طوطی

3- بی حوصلگی، بیماری، افسردگی :
پرندگان نیز مانند انسان‌ ها در زمان مواجهه با بیماری دچار بی‌ قراری می‌ شوند. همچنین وقتی ابزارهای تولید نشاط یا بهتره بگیم همان اسباب بازی طوطی سانان برای آن‌ها فراهم نباشد یا نتوانند به‌ خوبی و راحتی فعالیت بدنی مفرح داشته باشند به‌ تدریج دچار افسردگی می‌شوند. این‌ها دلایل موجهی است که منجر به جیغ زدن طوطی شما شود! پس به آن دقت کنید

4- جیغ زدن طبق روال طبیعی :
به طور معمول پرنده‌ها در ساعات خاصی از روز صدای بیشتری از خود تولید می‌کنند. اغلب طوطی سانان در ساعات اولیه روز و اواخر بعد از ظهر روال آواز خواندن دارند. آن‌ها این روال را در طبیعت نیز دارند. این آواز خوانی نوعی ابراز وجود است که نشان از سلامت پرنده شماست که نباید در جهت حذف آن تلاش کرد.

ترس طوطی از حیوانات دیگر

5- ترس از پرندگان و حیوانات خانگی دیگر یا یک عامل خارجی :
ممکن است در منزل یک پرنده یا حتی حیوان دیگر که یا از طوطی شما بزرگ تر است یا به هر دلیلی با رفتار خود ، باعث وحشت آن شود ! یا فرضا وقتی در کنار پنجره قرار دارد یک عامل بیرونی مانند حتی حرکت کبوترها یا کلاغ ها ! و عوامل این رچنینی باعث وحشت و جیغ زدن طوطی شما شود! در این زمان در اصل طوطی شما ترس خود را با جیغ زدن بروز می دهد.

6- انعکاس دادن صدای محیط یا همان تقلید صدا :
یکی دیگر از دلایل جیغ زدن طوطی ها این است که تمایل دارند صدای شنیده شده از محیط را تقلید کنند. این ویژگی به طور خاص در طوطی سانان بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل ممکن است صداهایی مثل صدای بچه، جاروبرقی، زنگ تلفن یا … برای آنها جذاب بوده و تلاش کنند آن را تقلید کنند.

[ اگر هنوز بدون واسطه قفس عروس هلندی و یا قفس طوطی برزیلی خود را خریداری نکرده اید در این قسمت تعدادی از نمونه های مناسب این نژادها را برایتان قرار داده ایم، با کلیک رو هر کدام میتوانید مشخصاتشان را مشاهده کنید و یا از قسمت فروشگاه قفس های مناسب دیگر نژادها را ملاحظه نمائید ]

⬇️ ⬇️ ⬇️

قفس رامونا

7,800,000 تومان

قفس ماینا

6,500,000 تومان

راه های جلوگیری از جیغ زدن طوطی

احتمالاً دانستن دلیل جیغ زدن عروس هلندی یا طوطی سان دیگری که دارید سبب می‌شود راحت‌ تر این مسئله را حل کنید. روش‌های زیر به شما کمک می‌کند که به تدریج این مشکل را حل نمائید پس با ما همراه شوید :

1- برای مدت طولانی پرنده را تنها نگذارید :
اگر اغلب اوقات در خانه نیستید شاید بهتر باشد از طوطی‌سانان نگهداری نکنید. چون آن‌ها به طور غریزی تمایل به زندگی گروهی دارند و این که شما برای مدت زمان طولانی آن‌ها را ترک می‌کنید می‌تواند از نظر روحی به آن‌ها آسیب زده و تحت فشار قرار دهد که مجبور شوند جیغ بکشند. بنابر این قبل از خرید طوطی نسبت به این ‌که قادرید آن را در فضای امنی از نظر روانی نگهداری کنید مطمئن شده سپس آن را تهیه کنید. اگر هم اکنون این نوع پرنده را در خانه دارید و او اغلب تنهاست شاید بهتر باشد آن را واگذار کنید.

سر طوطی خود داد نزنید

2- نسبت به جیغ زدن عروس هلندی یا طوطی خود واکنش شدید نشان ندهید :
وقتی عروس هلندی یا هر نژاد طوطی که از آن نگهداری می کنید جیغ می‌ کشد و طلب برقراری ارتباط دارد نباید با عصبانیت به او پاسخ دهید. او پاسخ فریاد گونه شما را نوعی واکنش عادی شبیه واکنش همنوعانش تلقی می ‌کند و مرتبه بعد با صدای بلند تری جیغ می ‌کشد. با پرنده فریاد زن خود آرام برخورد کنید تا در جواب شما جیغ بیشتری نزند.

4- نزدیک قفس طوطی شوید، با او حرف بزنید و برگردید :
وقتی طوطی شما شروع به داد و فریاد زدن کرد، نزدیک قفس طوطی خود شوید، با او به آرامی و کوتاه حرف بزنید و بعد بروید. تکرار این رفتار به طوطی می‌ آموزد که ممکن است شما که هم گله‌ای او هستید برای مدتی در کنارش نباشید، اما به زودی باز خواهید گشت. این آرامش در کاهش جیغ زدن او مؤثر خواهد بود.ولی فراموش نکنید نباید در انجام این کار افراط کنید زیرا جیغ زدن آنها نباید تبدیل به اهرم فشاری برای کشاندن شما به سمتشان شود !

ایجاد رابطه عاطفی با طوطی

4- با طوطی خود رابطه عاطفی برقرار کنید :
یکی از راه های کاهش اضطراب طوطی ها که منجر به فریاد کشیدن آنها می ‌شود، برقراری تماس فیزیکی با اوست. وقتی پرنده شما شروع به جیغ زدن کرد، می‌ توانید نزدیک قفس طوطی خود شوید و با دست شروع به دادن غذای مورد علاقه اش مثلا دان مخلوط طوطی یا چیزی که به آن علاقه دارد کنید و هم زمان که او را نوازش می‌ کنید با او حرف هم بزنید. این روش به شدت در کاهش اضطراب طوطی نقش داشته و صدای آزار دهنده جیغ ‌های او را کم می‌کند.

5- گاهی لازم است جای قفس را عوض کنید :
اگر نسبت به این‌که پرنده شما از چیزی می‌ ترسد که جیغ می‌ کشد تردید دارید، بهتر است جای قفس او را عوض کنید. شاید همین جابجایی باعث آرامش و ایجاد حل بهتر آنها شود. ( حتما مقاله جای مناسب قرار دادن قفس طوطی در منزل را در بخش مقالات سایت مطالعه نمائید )
همچنین در ساعاتی که منزل هستید در صورت امکان پرنده را نزدیک خود نگه دارید و هرجا که می‌ نشینید او را با خود ببرید تا احساس امنیت خاطر داشته باشد و همین کارها به مرور زمان باعث ایجاد آرامش بیشتر آن شود

خرید اسباب بازی برای طوطی

6- برای پرنده خود اسباب بازی مخصوص تهیه کنید :
نشاط و بازی کردن یکی از نیازهای اصلی پرندگان است. اگر قفس طوطی شما کوچک است آن را بزرگ تر کنید و برای او اسباب‌ بازی مخصوص طوطی سانان تهیه کنید تا به کمک آن کمی بیشتر سرگرم شود و احتمالاً کمتر جیغ بکشد.
7- محیط خانه را آرام کنید :
معمولاً پرندگانی که در خانه‌ های شلوغ زندگی می‌ کنند بیشتر جیغ می‌ کشند و سر وصدا می‌ کنند. به همین دلیل اگر برایتان امکان داشته باشد که محیط خانه را از صداهای اضافی خالی کنید، احتمالاً پرنده آرم‌ تری خواهید داشت.

8- از یک دامپزشک متخصص پرندگان بخواهید پرنده شما را ویزیت کند :
اگر دلیل جیغ زدن پرنده شما بیماری خاص یا افسردگی باشد هیچ کس به جز یک متخصص پرندگان این موضوع را به درستی تشخیص نخواهد داد. بنابراین حتماً با یک دامپزشک متخصص پرندگان حاذق قرار بگذارید و طوطی خود را به او نشان دهید.

ویزیت طوطی توسط متخصص پرندگان

نکته بسیار مهم ! مشورت با افراد نا بلد ممنوع!

ممکن است هیچ کدام از روش‌های توصیه شده در جلوگیری از جیغ زدن طوطی به شما کمک نکند. بنابراین به جای این که به توصیه افراد نابلد جای طوطی را تاریک کنید، یا او را از چیزهایی که دوست دارد مثل غذاهای مفید و مورد علاقه اش ، پلت طوطی محروم کنید، با یک رفتار شناس پرنده حرف بزنید تا به شما و طوطیتان کمک کند کمتر آزار ببینید.

آنچه در این مطلب مطالعه کردید بررسی علت ‌های جیغ زدن طوطی بود. همچنین چند راه جلوگیری از جیغ زدن طوطی را به شما آموزش دادیم. چنانچه در این خصوص پرسشی دارید که در این مطلب به آن پاسخ داده نشده است، آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید ، آیا شما هم فرضا عروس هلندی دارید و با مشکل جیغ زدن عروس هلندی روبرو هستید؟ آیا روشی را به دوستان خود برای حل این مشکل پیشنهاد می دهید؟

3.4/5 - (80 امتیاز)

100 دیدگاه

  1. ADMIN - 1 دسامبر 2021

    ممنون ، بله نکته ی کلیدی هست این قسمت که گفتید

    پاسخ
  2. مظفری - 8 دسامبر 2021

    من یه عروس هلندی دارم اسمش ویکوعه با من ارتباط خیلی خوبی داره ولی وقتی خودشو تو آینه یا جایی که تصویرش باز تاب میشه میبینه جیغ های خیلی خیلی بلندی میکشه پرنده من فقط موقع خواب توی قفسش میره و همیشه آزاده نره و با جنس مخالف هم ارتباط خوبی نداره ولی تصویرش توی آینه رو که میبینه از خوشحالی حرف میزنه

    پاسخ
    • ADMIN - 9 دسامبر 2021

      خدا براتون حفطش کنه ، بله در آینه خودش رو میبینه فکر میکنه همنوعش رو دیده و یا از روی هیجان یا برقراری ارتباط اینکارو میکنه که البته دامپزشکان متخصص استفاده از آینه رو توصیه نمی کنند

      پاسخ
  3. ارسطو خزایی - 12 دسامبر 2021

    سلام من حدود ۴ هفته هست که یک عروس هلندی نر ابلق رو از یک پرنده فروشی خریدم عروس هلندی من الان تقریبا ۴ یا ۵ ماهشه ولی با این که نر هست زیاد صدا از خودش در نمیاره ولی خیلی بازیگوشه خواستم ببینم دلیل ساکت بودنش چیه؟؟؟؟

    پاسخ
    • ADMIN - 12 دسامبر 2021

      سلام صبور باشید و باهاش واژه های کوچک و سوت تمرین کنید

      پاسخ
  4. بابک - 13 دسامبر 2021

    من یه عروس دارم الان شش ساله دارمش ماده است حرف نمیزنه ارتباطش با من عالیه و با خانمم نه به شدت دوسش دارم یه عادت بد داره روی شونم میشینه و به زور از غذایی که توی دهنمه میخوره اشکالی نداره؟ در ضمن بعضی وقتا خرما بهش میدم چون عاشق خرما است

    پاسخ
    • ADMIN - 13 دسامبر 2021

      سلام ، بدون شک خوردن غذا از دهان شما براش خطرناک است و باید این عادت بد رو خیلی سریع ترک بدید اگر نمیخواهید در آینده خدایی نکرده طوطیتون به مشکلات شدید بخوره

      پاسخ
  5. ATEFEH - 14 دسامبر 2021

    سلام من یه عروس هلندی دارم حدودا یه هفته میشه ک گرفتم دوماهشه وقتی نزدیک میشم بهش صدای خرخر میده نمیدونم ازمن میترسه یااینک دلیل دیگ داره

    پاسخ
    • ADMIN - 15 دسامبر 2021

      سلام ، اگر ری اکشنی که نشون میده صرفا از ترس باشه یک مساله هست اگر این صدا در نفس کشیدنش هم حالت عادی دیده میشه ممکنه مشکل تنفسی باشه ، بیاریدش رو دستتون ببینید باز این صدا در حالت عادی که روی دستتون هست باز ادامه داره حتی وقتی طوطیتون علائمی از ترس نداره یا خیر

      پاسخ
  6. ATEFEH - 15 دسامبر 2021

    روی دستم میارم وقتی نوازشش میکنم این صدارو دوباره درمیاره حالا نمیدونم دلیلش چیه خودشو لوس میکنه یا از ترسه نمیدونم از یکی از بستگان پرسیدم ک گفتن عروس اونام این صدارو درمیاورده میگفتن ک بخاطر اینک احساس غریبگی میکنه رو تازه دونخور شده بخاطر اونه

    پاسخ
  7. ATEFEH - 15 دسامبر 2021

    وقتی داخل قفس میندازم اصلا صدای خرخر نمیده وارومه اگ مشکلی داره ببرم دامپزشک نشون بدم

    پاسخ
  8. ATEFEH - 15 دسامبر 2021

    خیلی هم زود زود گرسنه میشه اکثرا وقتایی ک گرسنه هم باشه این صدارو درمیاره

    پاسخ
  9. ATEFEH - 15 دسامبر 2021

    ببخشید من زیاد سوال میپرسم چون واقعا نگرانشم و اینک اصلا دوست نداره بره داخل قفسش دوست داره ازاد باشه حتی برا خواب هم دوست نداره روی دست من میخوابه فقط شبا اونم مجبورن با زور میبرم داخل قفسش بخوابه ولی گهگداری خودشو میکوبه به قفس ک بیاد بیرون

    پاسخ
    • ADMIN - 16 دسامبر 2021

      بهرحال طوطی ها باید عادت کنند به ماندن در قفسشون زیرا همیشه شما شرایط این رو ندارید که بیرون از قفس ازشون نگهداری کنید ، مثلا زمان مسافرت و یا هر چیز دیگر ، بهتره از همین الان عادتش بدید ولی با روش های اصولی نه با زور یا بد رفتاری باهاش

      پاسخ
  10. Omid - 18 دسامبر 2021

    سلام عروس هلندی من نر و۸ماه دارد دوماه که خریدمش روزاول وحشی بو. الان رام شده سرسفره میاد لوص بازی درمیارع حرف گوش میده روی شونه ما میاد ولی هرکاری میکنم حرف نمیزنه

    پاسخ
    • ADMIN - 21 دسامبر 2021

      سلام ، طبیعیه عروس هلندی شما محل نگهداریش عوض شده و از یکجایی اومده پیش شما ، کمی صبور باشید باهاش تمرین کنید بدور از استرس و جای مناسب نگهداریش کنید انشالله که به حرف می آید

      پاسخ
  11. ابراهیم - 22 دسامبر 2021

    عروس هلندی من پس از مردن داداشش باماده داداشش جفت شد بعد از دنیا اومدن بچه هاش شروع به پر کنی شدید خودش وجفت وبچه های خودش گشته بااینکه جداش کردم پرهای خودش را کاملا کنده ودیگه ارتباط بر قرار نمیکنه لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • ADMIN - 24 دسامبر 2021

      باید ویتامین هاش و شرایط محیط بررسی بشه پرکنی تو عروس کم اتفاق میوفته مگر اینکه پرنده از لحاظروحی به شدت آسیب ببینه و باید بررسی کنن که دمای محیط شرایط تغذیه کجاش ایراد داشته چه تغییر ناگهانی بوجود اومده که شوک عصبی و روحی بهش وارد کرده اگر پرنده آزادی بوده و الان تو قفس حبس یا اگر هر وضعیت استرس زایی مثل این بوده باید برگرده به شرایط قبل
      و مورد بعدی گاهی عروس هلندی ها بعد بچه دار شدن تو نسل بعد ممکنه شرایط بدی مثل استرس باعث بشه ایمنیشون کم شه ، بهتره برای اینکه مطمعن بشید عامل ویروسی باعث نشده به یک متخصص پرندگان مراجعه کنید ویزیت بشن

      پاسخ
  12. ابراهیم - 22 دسامبر 2021

    عروس من قبلا کلماتی مثل عزیز بابا. جیگر بابا . بوس بده.تقلید اهنگهای گوشی را انجام میداد اما بعد از این انفاق کلام حرفی وصدایی ازاو نشنیدم

    پاسخ
    • ADMIN - 24 دسامبر 2021

      شرایط نگهداریشون تغییر کرده و احتمالا پرنده یا از داخل دچار باکتری و استرس شده و داره اذیت میشه یا یهو وارد بحران تخم گذاری و حبس تو قفس شده و قهر کرده

      پاسخ
  13. امید - 23 دسامبر 2021

    باسلام من عروس هلندی دارم جفتگیری کردن متاسفانه هفته اخرازروی تخم بلندشدجوجه درتخم مردبه توصیه پرنده فروشی قطرهad3eدادم بهشون ولی دیگه جفتگیری نکردن قبل ازقطره دادن چندباردرروزجفتگیری میکردن لطفاراهنمایی کنیدچی بدم بهشون چیکارکنم تابتونم جوجه بگیرم تشکر

    پاسخ
    • ADMIN - 24 دسامبر 2021

      سلام ، لطفا سوالات دارویی رو لطفا از دامپزشک متخصص پرندگان بپرسید ، موفق باشید

      پاسخ
  14. Meti - 1 ژانویه 2022

    سلام.عروس هلندی من چهار ماهشه ولی هیچ غذایی نمیخوره جز برنج و تخم مرغ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • ADMIN - 2 ژانویه 2022

      سلام ، این اصلا خوب نیست و باید با صبر و حوصله و استفاده از تکنیک های مختلف تنوع جیره غذایی طوطیتون رو ببرید بالا ، مراجعه به یک دامپزشک متخصص پرندگان برای ویزیت پیشنهاد می شود در ضمن سوالتون رو در مطلب مربوط به خودش بپرسید .ممنون

      پاسخ
  15. محمدرضا - 6 ژانویه 2022

    سلام من یه پرنده ماده دارم میاد رو دستم زود میپره نمیدونم چرا

    پاسخ
    • ADMIN - 6 ژانویه 2022

      سلام ، ظاهرا به دست شما اعتماد نداره ريال مقاله آموزش دستی کردن طوطی را مطالعه فرمائید

      پاسخ
  16. آرمیتا - 8 ژانویه 2022

    سلام
    پرنده من که عروس است از جوجگی در کنار مادر و پدر بوده تا اموزش ببیند الان حدود ۳ ماه دارد و اصلا دستی نیست و هر چی تلاش کردم بی فایده بوده ایا راهی است؟

    پاسخ
    • ADMIN - 8 ژانویه 2022

      سلام ، مقاله آموزش دستی کردن طوطی رو در قسمت وبلاگ سایت مطالعه بفرمائید ، بله راهی است بشرظی که صبور باشید و به توصیه های داده شده بدقت عمل کنید ، موفق باشید

      پاسخ
  17. Amirreza - 11 ژانویه 2022

    ببخشید ما الان ۲ هفته ای که عروس هلندی خریدیم خیلی آزمون می‌ترسه می‌خوایم بیرونش بیاریم هی گاز میگیره خونی میشه دستم به نظر تون چی کار کنم

    پاسخ
    • ADMIN - 11 ژانویه 2022

      سن طوطی خریداری شده و شرایط نگهداری و میزان رام بودنش قبل خرید شما بسیار مهمه ، پیشنهاد میکنم مقاله آموزش دستی کردن طوطی رو از قسمت وبلاگ سایتمون مطالعه بفرمائید تاثیر گذار خواهد بود ، موفق باشید

      پاسخ
  18. ایهان - 13 ژانویه 2022

    سلام مطالب تون مفیده بیشتر بزارید من خودمم یه عروس هلندی نر دارم که اسمش تیتو

    پاسخ
    • ADMIN - 14 ژانویه 2022

      سلام ممنون از توجهتون ، بله حتما مطالب بیشتری در سایت قرار خواهیم داد بزودی انشالله

      پاسخ
  19. سام - 23 ژانویه 2022

    سلام من یک عروس هلندی دارم چهار ماهشه وقتی می‌خواهم مارس کنم گاز میگیره چه کار کنم که دیگه کارم نگیره

    پاسخ
    • ADMIN - 23 ژانویه 2022

      سلام ، سوالتون واضح نیست مارس یعنی چی؟

      پاسخ
  20. رضا - 24 ژانویه 2022

    سلام من یک جفت عروس هلندی دارم اگه جدا کنم سخنگو می‌شوند

    پاسخ
    • ADMIN - 24 ژانویه 2022

      سلام ، سوالتون رو در مقاله آموزش سخنگویی بپرسید

      پاسخ
  21. فرهاد - 29 ژانویه 2022

    سلام و خسته نباشید .من یک عروس هلندی دارم حدود دو سالشه و نمیتونه قشنگ حرف بزنه آیا میشود الان بهش آموزش حرف زدن داد ..؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • ADMIN - 29 ژانویه 2022

      سلام ، مقاله آموزش سخنگویی به طوطی را مطالعه بفرمائید

      پاسخ
  22. Ali - 17 فوریه 2022

    سلام ببخشید من یه عروس هلندی نر و ماده دارم که هر روز دارن جفت گیری میکنن و هدودن ۲ ماهی هست که دارن جفت گیری میکنن و من لونه هم گذاشتم

    پاسخ
  23. Ali - 17 فوریه 2022

    میخواستم بدونم که چیکار باید بکنم که بتونم ازشون جوجه بگیرم

    پاسخ
    • ADMIN - 18 فوریه 2022

      سلام ، سن هر دو ، قوای جسمانی و خیلی مسائل در این امر دخیل هستند ، انشالله در صورت امکان بزودی مقاله ای در این باره خواهیم گذاشت

      پاسخ
  24. علی - 18 فوریه 2022

    سلام
    من یک جفت عروس دارم سه ماه پشت سر هم تخم گذاشت ، اما هیچکدام نطفه نداشت
    عروس نر خیلی ترسو هست و کم جفت‌گیری میکنه . باید چکار کنیم که نطفه دار بشه ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 18 فوریه 2022

      سلام ، به یک دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید. شاید لازم باشه ویتامین مخصوص و تقویتی تجویز بشه ولی حتما یادتون نره زیر نظر دامپزشک متخصص باشه

      پاسخ
  25. بهنام - 19 فوریه 2022

    سلام برای کاسکو م پروبیوتیک قطره ایی گرفتم چندوقت یکباربدم

    پاسخ
    • ADMIN - 19 فوریه 2022

      سلام ، این سوالات رو یا باید از همانجا که این قطره را تهیه کردید بپرسید یا از آن مهم تر از یک دامپزشک متخصص پرندگان ، موفق باشید

      پاسخ
  26. محمد - 20 مارس 2022

    سلام
    من یک عروس هلندی ماده دارم که وقتی اون رو ترک میکنیم یا پیشش میایم و یا بفهمه که بیرون از اتاق در نزدیکی ان هستیم به شدت جیغ میکشه و حتی بعد ۳۰ بار جیغ کشیدن باز هم اروم نمیشه حتی ۱ ماه هست که به حیغ کشیدنش واکنش نشون نمیدم اگر براش جفت بخرم امکانش هست این رفتارش درست بشه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 22 مارس 2022

      با سلام ، سن طوطیتون مهمه و اینکه ایا در اتاق براش به اندازه کافی وسایل سرگرمی داخل قفسش فراهم کردید؟ البته این تا حد زیادی نشان از وابستگی این عروس هلندی به اعضای خانواده می دهد

      پاسخ
  27. محمد حسین - 6 می 2022

    سلام
    من میخوام طوطی بگیرم اما نمیدونم چه طوطی بهتر است؟

    پاسخ
    • ADMIN - 6 می 2022

      سلام ، ما طوطی بهتر یا بدتر نداریم ! هر کدام ویژگی های خودشون رو دارن شما اول باید ببینید چه ویژگی هایی مد نظرتونه اونوقت با مطالعه در خصوص خلق و خو طوطی های مختلف و مشورت با افراد با تجربه یک طوطی رو به سرپرستی قبول کنید

      پاسخ
  28. حسین - 27 می 2022

    سلام وقت بخیر عروس هلندی توانایی تقلید صدای قناری رو داره؟اگ از جوجگی براش صدای قناری رو بزارم میتونه صداشو تقلید کن؟

    پاسخ
    • ADMIN - 27 می 2022

      با سلام ، عروس هلندی ها استعداد خوبی در سوت زدن و تقلید صداهای اینچنینی دارند ، اینکه بتوانند به همان کیفیت صدای قناری رو تقلید کنند خیر ! ولی ممکن است با تمرین و اینکه خودتون هم گاها باهاش صدای شبیه صدای قناری و تمرین کنید و این صدا رو از خودتون در بیارید تا ببینه و بشنوه این امکان خیلی زیاده تا بتونه چیزی شبیهش رو تقلید کنه ولی توقع آنچنانی نداشته باشد ، فقط چیزی شبیهش

      پاسخ
  29. Mahsa - 21 سپتامبر 2022

    سلام عروس هلندی ماده داشتم الان یکسالشه.چند وقت پیش یدونه نر که گم شده بود پیدا کردم و توی قفس جدا گذاشتمشون قفس هاشونم‌نزدیک هم هست.نر خیلی برای ماده میخونه و تقریبا هرچی بخوای میگه.ولی ماده خیلی باهاش اوکی نیس و چندبارهم باهم دعوا کردن.نر به شدت دنبال ماده هست ولی ماده اصلا.ماده هم به شدت توی ساعت روز سروصدا میکنه ولی شب اصلا.شاغل هستیم و تقریبا ۱۰ ساعت خونه نیستیم.اما این دوتا مخصوصا نر برای ماده اواز میخونه و تنها نیستن.برای بهترشدن روابطشون چیکار کنم و چرا ماده فقط روزا سروصدای زیادی داره ولی قبلا اصلا اینجوری نبود.در ضمن ماده قبل از اینکه نر بیاد تخم هرز گداشت که به توصیه پزشک حضوری روش جلوگیری رو انجام دادیم ولی از ۱ ماه پیش روزا سروصدای زیادی داره

    پاسخ
    • ADMIN - 24 سپتامبر 2022

      سلام ، اولا که وقتی یک طوطی را میخرید و بخصوص پیدا میکنید باید برای اطمینان بیشتر از سلامت اون پرنده به دامپزشک متخصص پرندگان رجوع کنید و مورد ویزیت قرار بگیره ، در خصوص عروس هلندی ها کلا زود جفت میخورن ، نر کم کم ماده رو قانع به همراهی میکنه ولی ممکنه یکم این همراهی با خشونت همراه باشه ، علت جیغ زدن مادتون هم میتونه از مستی باشه.

      پاسخ
  30. محمد - 3 اکتبر 2022

    سلام من دوتا طوطی برزیلی دارم
    جنسیت جفتشون یکیه نمیدونم نرن یا ماده
    خیلی جیق میزنن
    و دعوا میکنن
    چیکار کنم

    پاسخ
    • ADMIN - 5 اکتبر 2022

      سلام ، سن و جنسیت و محیط زندگی باید مورد بررسی قرار گیرد ، بهتره اول تعیین جنسیت بشن و اینکه ایا از جوجگی باهم بزرگ شدن یا خیر و سوالاتی از این قبیل بسیار مهم است.

      پاسخ
  31. pari - 27 اکتبر 2022

    سلام طوطی من خیلی جیغ میزنه چیکار کنم روانیم کرده

    پاسخ
    • ADMIN - 28 اکتبر 2022

      سلام ، نژاد طوطی ، سن ، تنها بودن ، تک بودن و بخصوص شرایط فیزیکی ذر این موضوغ مهم هست ، پیشنهاد میکنیم به یک دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید تا از نزدیک طوطیتون رو معاینه کنن یوقت عاملی در داخل یا خارج بدن باعث ایجاد این مساله نشده باشه

      پاسخ
  32. ستایش - 11 نوامبر 2022

    سلام،من طوطی برزیلی فیشر دارم دقیقا 1 سال و 4 ماهش هست .کل روز جیغ میزنه اغلب صبحا،همه ی اینکارارو انجام دادم که گفتین مشکلش چیه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 11 نوامبر 2022

      سلام ، پیشنهاد میشه به یک دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید تا از نظر فیزیکی هم چک بشه

      پاسخ
  33. سهیل - 19 نوامبر 2022

    سلام وقت بخیر, من یه عروس هلندی ۶ ماهه دارم متاسفانه عادت کرده به بودن یه نفر پیشش و هر وقت چند ثانیه یکی رو نمیبینه شروع میکنه بهجیغهای بلند زدن و تمومی هم نداره, چند بار سعی کردیم بی تفاوت باشیم به صدای جیغش که شاید آروم شه خودش ولی تموم نمیکنه جیغ زدنشو, راهکاری هست ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 20 نوامبر 2022

      سلام ، باید دید دلیل این جیغ ها چیه؟ ترس؟ بی حوصلگی ؟ شرایط محیطی رو بررسی کنید ایا چیزی هست داخل قفس یا اطراف قفسش که باعث این امر بشه؟ ایا به اندازه کافی وسیله بازی در اختیارش قرار داده شده؟ از طرفی اخرین بار کی توسط متخصص پرندگان ویزیت و چک شده … معمولا در دوران جوجگی و زمانی که که داره جوجه سرلاک میخوره تا کم کم دانخور بشه یک عروسک داخل ظرفی که ازش نگهداری میکنن قرار میدهند تا احساس تنهایی و ترس نکنه ، البته این مساله عمومیت نداره و هستند جوجه هایی که فارغ از این مساله بزرگ شدن و عادی هستند

      پاسخ
  34. Sahar - 22 دسامبر 2022

    من یه طوطی برزیلی دارم اوایل ک خریدمش خیلی ساکت بود بعد توی قفس میموند ولی جدیدا ا قفس میاد بیرون و میرع زیر مبل و حتی یه نفر نمیتونه سمت مبل برعه و گازای شدید میگیره و حتی دیگ نمیتونم دست بش بزنم و خیلی جیغای بدی میکشه همش رو اعصابه جیغاش چیکار میتونم بکنم ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 22 دسامبر 2022

      سلام . ممکنه در دوران بلوغش باشه . فاکتور سن پرندتون در جیغ زدن طوطی و گاز گرفتنهاش مهمه

      پاسخ
  35. زهرا - 6 ژانویه 2023

    سلام وقت بخیر، من یک طوطی برزیلی دارم که متاسفانه از سن و جنسیتش اطلاعی ندارم. سوالم این هست که آیا بدون جفت اذیت میشه؟ گاهی جیغ های بشدت بلندی میزنه این ارتباطی با نیاز به جفتگیری داره؟

    پاسخ
    • ADMIN - 6 ژانویه 2023

      با سلام ، اینکه جیغ های طوطی شما ارتباطی به این مساله داشته باشه یا خیر را نمیتوان پاسخ ذاد ولی در خصوص قسمت اول سوالتون باید عرض کنیم یقینا اگر بخواهیم منصفانه پاسخ دهیم همه مخلوقات علاقه به داشتن جفت را دارند و یک امر ذاتیست ، شما بهترین سرپرست هم که باشید جای همنوع او را نخواهید گرفت، چنانچه شرایط آوردن جفت برای طوطی خود را دارید پیشنهاد میشه اقدام کنید، برزیلی ها عاشق تشکیل خانواده هستن! ولی این رو هم فراموش نکنید اول از جنسیت پرندتون مطلع بشید به صورت دقیق و بعد اقدام کنید، کمی جفت زدن برزیلی سخت است زیرا ماده ها به همین راحتی هر نری را برای خودشون انتخاب نمیکنن و بعضا درگیر میشن پس حتما قبلش یا یک شخص با تجربه مشورت کنید.

      پاسخ
  36. PESTEH - 17 ژانویه 2023

    سلام من یک طوطی گرینچیک دارام
    در قفس حدودو ۴ در ۴ متر
    تنها است
    اکثر روز با هم هستیم و اصلا تنها نمی ماند اگر بگذاریمش روی زمین شروع به جیغ زدن می کنه و سریع میاد روی ما چه راهی هست که وابستگیش رو کم کنیم؟جنسیت طوطی هم نر هستش
    از دست یکی از اعضای خوانواده می ترسد و ایشون چراغ هارا خاموش می کنند و طوطی را می گیرند حرکت درستی هست به روان طوطی آسیب نمی زنه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 18 ژانویه 2023

      سلام
      اولا دقت کنید فاصله میله های قفستون استاندارد باشه برای گرینچیک یوقت خدایی نکرده سرش لای میله گیر نکنه و…. در خصوص کم کردن وابستگی گرفتن جفت بهترین کار هست ، وسایل بازی داخل قفسش رو بیشتر کنید ف درختچه طوطی براش خریداری کنید – در خصوص پارت دوم سوال بهتره روش بهتری رو جایگزین کنید این کار توصیه نمیشه، سعی کنید انقدر طوطیتون به شما اطمینان کنه خودش بیاد رو دستتون و راحت بزاریدش داخل قفسش

      پاسخ
  37. محمد - 31 ژانویه 2023

    سلام و خسته نباشید من یک جوجه عروس چشم قرمز دارم که چهار پنج هفته سن داره چند روزیه سرلاک ک بهش میدم اول مقاومت میکنه و بعد بالا میاره چ کار کنم براش چجوری دونه خورش کنم ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 1 فوریه 2023

      سلام ، میزان سرلاک ممکنه زیاد باشه و یقینا سن هر چه بالاتر میره و نزدیک به سن دونخوری میشه میزان سرلاک در هر وعده هم باید کمتر بشه و نهایتا تعداد دفعات بیشتر بشه ، از طرفی گذشته ی این جوجه عروس که ایا از پدر و مادر تغذیه شده یا دستی هم در این مقاومتی که میکنه مهمه …سعی کنید ارزن جلوش بزارید کم کم بهش عادت کنه …بعد حبوبات رو اب پز کنید مثلا لوبیا رو بعد از 48 ساعت خیس کردن اب پز کنید نرم بشه جلوش بزارید یا با دست اروم اروم بهش بدید بخوره ، تکنیکهای متعددی هست برای دونخور کردن مثل قرار دادن میوه جلوش و….که انشاالله سعی میکنیم در یک مقاله جداگانه در موردش صحبت کنیم بزودی

      پاسخ
  38. Rasta - 8 فوریه 2023

    سلام من دو تا طوطی دارم یکی صورت هلویی و یکی فیشر، صورت هلویی یک پا نداره و اینها اهدایی هستن و از اول پیش من نبودن، دو سه ماهی هست که خیلی زیاد جیغ میزنن و همش با هم دعوا میکنن و صورت هلویی نر هست و خودشو به در و دیوار قفس میکوبه تا بازش کنم و تا بیرون میاد خودش رو به بالشت به کرم و به خمیر دندون میماله و اگه در این حین نزدیکش بشم خیلی محکم گازم میگیره و صدای خرخر میده، طوطی فیشر دائما صورت هلویی را نوک میزنه یعنی روانیش کرده و اون هم فقط جیغ میزنه ، چیکار کنم ..

    پاسخ
    • ADMIN - 8 فوریه 2023

      سلام ، ممکنه دوره بلوغشون باشه ، هر دو ماده باشن و یا هر دو نر و عوامل متعدد دیگه ف اگر همو میزنن بهتره فعلا جداشون کنید حداقل به هم آسیب نزنن ، عموما ماده ها رفتار تهاجمی دارن در این نژاد

      پاسخ
  39. علی محمدی - 22 فوریه 2023

    باسلام من عروسم میره جلو بخاری و جلو اینه گاز

    یه مدتی هست جیق جیق پشت سرهم میکنه

    پاسخ
    • ADMIN - 22 فوریه 2023

      سلام، استفاده از آینه توصیه نمی شود. احتمالا چون خودش رو میبینه و نمیتونه بفهمه خودشه فکر میکنه همنوعش هست و میخواد باهاش ارتباط بگیره یا هر ری اکشنی ،که نمونش میتونه همین جیغ زدن باشه

      پاسخ
  40. سپیده - 4 مارس 2023

    سلام وقتتون بخیر.
    من یه عروس هلندی که ۱۳ ساله هستش دارم تو این ۱۳ سال ازاد بوده الان نقل مکان کردیم به یه خونه جدید قفسشو گذاشتم تو اتاق اوایل هیچی نمیگفت بعد کم کم صداش در اومد الان همش جیغ میزنه هی پراشو پف میده خودشو تکون میده من میرم پیشش ساکت میشه گفتن بیارینش از اتاق جوری که ببینتتون اینکارم کردم حتی جای بلندم هست ولی هنوزم جیغ میزنه شبام که اصلا نمیخوابه جفتم نداره یه بار گرفتم قبولش نکرد تقریبا ۸ سال پیش نمیدونم چیکارش کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • ADMIN - 7 مارس 2023

      با سلام ، با توجه به نقل مکانتون این احتمال وجود داره هنوز به جای جدیدش عادت نکرده ، البته جیغ زدن میتونه دلایل مختلفی داشته باشه ، ببینید داخل اتاق یا محلی که هست چیزی باعث ترسش نمیشه؟ جایی از بدنش زخم نشده؟ موارد رو چک کنید و مقاله دلایل جیغ زدن طوطی رو مطالعه بفرمائید و سعی کنید از راهکارهای پیشنهاد شده نیز استفاده کنید.

      پاسخ
  41. نرگس - 6 مارس 2023

    درود بر شما
    من خون در فضله عروسم دیدم یک سال و یک ماهش هست و پسر هست. پروبیوتیک بهش میدم، امکانش هست اون خون بخاط دارو باشه؟ همشم جیغ میزنه ممنونم

    پاسخ
    • ADMIN - 7 مارس 2023

      با سلام ، اگر مطمعن هستید خون است توصیه میشه حتما به یک متخصص پرندگان مراجعه کنید.

      پاسخ
  42. سارا - 15 مارس 2023

    سلام من یه طوطی برزیلی ۲ماه دارم وقتی وسط روز خوابه تو خواب حرف میزنه چشماش بستس ولی سروصدا میکنه دلیلش چیه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 16 مارس 2023

      سلام ، محیط رو براش آرام تر نگه دارید ، این موارد بعضا در طوطی ها دیده میشه خیلی نگران نباشید، به عنوان یک قائه کلی سعی کنید چیزی تنش زا یا هر جیزی که باعث استرس در پرندگانتون می شود را از محیطشون دور کنید و با مهر و محبت بیشتر باهاشون رفتار کنید

      پاسخ
  43. مینا - 29 مارس 2023

    سلام
    من یک جفت طوطی برزیلی دارم.یکیش رو دقیقا سنش رو نمیدونم ولی یکی حدودا 6 ماهشه. هر دو رو با هم خریدم فروشنده به من گفت که اختلافشون دو هفته هست اما به نظر خودم بیشتر هست
    از روزی که پیش من اومدن توی خواب خیلی حرف میزدن.الان یکمی هم یاد گرفتن حرف بزنن اما توی خواب هست
    هر هر دو به شدت گاز میگیرن و اصلا اجازه نمیدن که نزدیکشون بشیم
    در صورتیکه قفس و محل زندگی بسیار آروم هست
    اگر پرهای اونا بچینیم و تکنیک هایی رو برای دستی کردنشون انجام بدیم، گاز گرفتن از سرشون میفته و سروصداشون کمتر میشه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 2 آوریل 2023

      سلام ، نوع بزرگ شدن این طوطی ها بسیار فاکتور مهمی است ! ممکنه اینها توسط پدر و مادر بزرگ شده باشن و اصلا رام نباشن ، از طرفی وقتی طوطی ها جفت باشن از میزان رام بودنشون کاسته میشه ، باید دلایل مختلف چک بشه

      پاسخ
  44. مینا - 9 آوریل 2023

    سلام،
    من یک عروس هلندیِ دو ساله و چند ماهه‌ی ماده دارم که خیلی آرومه اما هر سال بهار که میشه از صبح تا غروب به شدت بداخلاقه و نه اجازه می‌ده با تلفن حرف بزنم نه کسی بیاد داخل خونه، اینجور مواقع مدام جیغ می‌زنه و نمی‌دونم باید چیکار کنم.
    خودم هم همیشه خونه‌م و همه‌جا کنارمه. پس نیاید مشکلش تنهایی باشه.

    پاسخ
    • ADMIN - 12 آوریل 2023

      سلام ، ممکنه فصل پرریزی پرندتون باشه ، البته فراموش نکنید سرپرست یک طوطی هر چقدر هم با پرنده مهربان باشه باز نمیتواند جای جفت و هم نوع آن طوطی را برایش پر کند!

      پاسخ
  45. مجتبی - 17 می 2023

    میخوام برم مسافرت عروس نرو ماده دارم کسی هم نیست نگهداری کنه چیکار کنم؟
    میگن شب باید بخوابه نمیشه لامپ روشن بزارم
    خواموش کنم گرسنه میمونن
    اصلا موندم این چهار روز چیکار کنم!!!
    حالا غذا و اب رو میشه از هر کدوم دو سه تا گذاشت ولی میشه یه راهنمایی جامع کنین بنده رو ممنون میشم مشکلم خیلی واجبه
    سپاسگذارم از شما ادمین محترم

    پاسخ
    • ADMIN - 17 می 2023

      شب ها در منزل خودتون چیکار میکنن؟ مگه نمیخوابن؟ بنا رو بر این بزاریم برای خوابشون میخواهید ساعت 10 شب باشه ساعت 9 جلوشون غذا میگذارید میخورن و بعد اتاق رو نیمه تاریک میکنید و میخوابن تا فردا صبح ..توی طبیعت هم نصفه شب دنبال غذا نمیرن و در حال استراحت هستند.

      پاسخ
  46. سارا - 19 ژوئن 2023

    سلام روز بخیر
    من ۴روزه یه کاسکو ۷ماهه خریدم توی خانواده قبلی که بوده سگ داشتن الان کاسکو صدای سگ در میاره چکار کنم از سرش در بیاد ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 22 ژوئن 2023

      سلام ، با آموزش صداهای جدید ، مقاله آموزش حرف زدن به طوطی را مطالعه بفرمائید.

      پاسخ
  47. Mahdi - 24 ژوئن 2023

    سلام وقت بخیر.دوست عزیز من یه ملنگو دارم.سخنگوعه.هم به اندازه بیرون از قفس میاد هم باهامون خیلی خوبه و ماهم باهاش خیلی خوب رفتارمیکنیم.قفسش هم مناسب و اندازه استاندارده.الان ۶ ماهه که جیغ های بدی میزنه.بیشتر وقتی تو قفسه این کارو میکنه.وقتی میاد بیرون ارومه ولی بعضی اوقات برون از قفس هم جیغ میزنه.جیغ های خیلی بلند.باید چکارش کنم؟وقتو بی وقت نداره.تو هر تایمی جیغ میزنه.

    پاسخ
    • ADMIN - 26 ژوئن 2023

      سلام ، اینکه داخل قفس هست میتونه برای جلب توجه باشه ، بیرون قفس هم متاسفانه این مشکل دوستان خودمون هم است با اینکه طوطی جفت دارن، گرچه بیرون از فس هم باز میتونه نوعی جلب توجه باشه، بنظرم ابتدا از نظر سلامتی چک کنید مشکل فیزیکی باعث این مساله نشده باشه

      پاسخ
  48. امیر - 20 سپتامبر 2023

    سلام من طوطی برزیلی دادم
    و وقتی میخوابه البته فقط ظهرا توی خواب جیک جیک میکنه دلیلش چیه؟
    و اینکه کاملا خوبه

    پاسخ
    • ADMIN - 10 اکتبر 2023

      سلام اگر همان صدایی که شبیه جوجه مرغ هست از خودشون در میارن باشه مشکل خاصی نیست

      پاسخ
  49. سپهر - 16 اکتبر 2023

    کوتوله برزیلی من هر روز صبح صدای جیک جیک جیغ مانند میده، چطور میتونم بفهمم چه خواسته ایی داره

    پاسخ
    • ADMIN - 26 اکتبر 2023

      سلام ، سوالتون خیلی کلی هست ، باید شرایط محیطی چک بشه ، بررسی بشه چه زمانی و در چه حالت این صدا قطع میشه، ایا صرفا جهت جلب توجه هست یا ….

      پاسخ
  50. سپهر - 4 نوامبر 2023

    با طلوع خورشید شروع میشه و گاهی یکسره تا عصر ادامه داره گاهی کمی بعد ساکت میشه مگر صدای پرنده ایی از بیرون خونه بشنوه، تفاوتی هم نداره که تنها باشه یا کنارش باشیم، و خیلی وقت ها همراه با یکجور پرخاشگریه مثل محکم تکون دادن اسباب بازی ها و یا میله های قفس یا لبه ظرف غذا رو گرفتن و کوبیدن، گاهی هم اروم و به شکل دیالوگه که وسطش چه پاسخ داده بشه بهش چه نه به جیغ هایی منتهی میشه گاهی

    پاسخ
  51. فاطمه - 17 آوریل 2024

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    عروس هلندی من یه مقدار که از دور میشم شروع میکنه جیغ زدن حتی نمیزاره سرویس بهداشتی برم
    الان که دارم تایپ میکنمم هم روشونه منه
    ایا عروس من جیغ رو وسیله ای برای زورگویی من داره استفاده میکنه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 18 آوریل 2024

      سلام
      ممنون ، عواملی همچون ترس محیطی ، وابستگی و موارد اینچنینی ، حتی نبود وسایل بازی و سرگرمی کافی برای طوطیتون میتواند در این اتفاق دخیل باشند.

      پاسخ
  52. مینا اختری - 24 آوریل 2024

    سلام و خسته نباشید من یک شاه طوطی جدیداً خرید کردم چون شاغل هستم مجبورم صبح ساعت 7 از خانه خارج بشوم و تا بر می گردم ساعت 7 شب هست شاه طوطی دیروز وقتی برگشتم خیلی جیغ زد هرچه به آن خوراکی دادم نمی خورد پرت می کرد

    پاسخ
    • ADMIN - 1 می 2024

      سلام ، مشابه سوال شما رو دوستان پرسیدن پاسخ دادیم ، مطالعه بفرمائید

      پاسخ
  53. امیری - 24 آوریل 2024

    سلام من یک شاه طوطی دارم وقتی 7:30 صبح از منزل خارج می شود وقتی بر می گردم ساعت 8 شب دیروز وقتی منو دید کلی جیغ کشید و هرچه خوراکی دادم پرت می کرد

    پاسخ
    • ADMIN - 1 می 2024

      سلام ، براش وسایل بازی مناسب بگیرید تا در نبود شما سرگرم باشه به نوعی ، البته این مدت زمان تنها گذاشتن طوطی جالب نیست ، سعی کنید یا در نبود خودتون بزاریدش منزل خواهر یا برادر ، این رفتار میتونه به نوعی ابراز ناراحتیش باشه نسبت به اینهمه تنهایی

      پاسخ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.