کیف حمل پرنده

نکات مهم پیش از خرید کیف حمل پرنده و طوطی

توسط ADMIN
/
3 ژانویه 2022

همانقدر که شما به طوطی خود وابسته هستید و او را دوست دارید، او نیز چنین احساسی به شما دارد. طوطی‌ها خیلی زود خود را عضوی از خانواده شما می‌دانند. به همین دلیل تنهایی طولانی مدت برای آنها خوب نیست. گاهی ممکن است بخواهید طوطی خود را برای ویزیت به کلینیک ببرید، یا فرضا میخواهید دقایقی در یک هوای ایده آل قدم بزنید و دوست دارید طوطی شما نیز با شما همراه باشد و مواردی امثال اینها ، برای این منظور به وسیله ‌ای به اسم کیف حمل پرنده و یا بعضی از مدل های قفس مسافرتی نیاز دارید. یک کیف مخصوص با شکل و شمایل خاص و امکانات ویژه که حمل و نقل طوطی را برای شما آسان‌ تر کرده و برای طوطی فضای امن و راحتی است.

کیف حمل پرنده

فروشگاه‌ های مخصوص پرندگان پر از انواع این محصول که عموما در دو مدل کیف حمل پرنده یا کوله پشتی حمل طوطی تولید می شود . اما این که چه کیفی مناسب طوطی شماست بستگی به عوامل مختلفی دارد. این مطلب را بخوانید تا به شما بگوییم در زمان خرید کیف حمل پرنده به چه نکاتی باید دقت کنید.

نکات مهم پیش از خرید کیف حمل پرنده

کیف حمل پرنده استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

1- سایز آن مناسب ابعاد طوطی باشد
مهمترین ویژگی یک کیف حمل طوطی مناسب این است که سایز آن با ابعاد بدن پرنده شما تناسب داشته باشد. گرچه قرار نیست پرنده ارزشمند شما زمان خیلی طولانی در این کیف بماند، اما لازم است که در همین زمان نیز کاملاً راحت باشد تا تغییر و جا به جایی بیش از حد او را آزار ندهد. بنابراین سعی کنید کیفی تهیه کنید که از نظر طول و عرض مناسب طوطی شما باشد. به خاطر داشته باشید که این اندازه بودن کیف حمل طوطی به این معنی نیست که کیف فقط آنقدری بزرگ باشد که طوطی شما در آن جا شود. بلکه طوطی باید بتواند تا حد امکان در آن حرکت کند و حتی چند قدمی راه برود.

2- وضعیت ایمنی مناسبی داشته باشد
دیواره ها، قسمت طلقی کیف که تامین کننده نور و هوای مناسب است، بند و سایر قسمت های کیف حمل پرنده باید به اندازه کافی ایمن باشد. استحکام همه این قسمت ها بسیار مهم است. به ویژه بخش طلقی کیف نباید نازک و شکننده باشد که در اثر برخورد با سنگ یا چیزهای دیگر زود آسیب ببیند. ضمن این که ممکن است خود طوطی به آن نوک بزند. بنابراین نباید در اثر ضربه یا نوک زدن دچار خراشیدگی شود.

کیف حمل پرنده تهویه مناسب داشته باشد

3- سیستم تهویه یا گردش هوای مناسب داشته باشد
کیف طوطی باید از نظر گردش هوا و سیستم تهویه وضعیت مناسبی داشته باشد. تعداد سوراخ های روی کیف و مدل جا به جایی هوا در کیف حمل طوطی موضوع بسیار مهمی است که در زمان خرید این وسیله باید به آن دقت داشته باشید. فراموش نکنید بعضی از کیف و کوله های حمل طوطی ممکن است برای فصل خاصی ساخته شده باشند ، مثلا برای زمستان علاوه بر تهویه خوب باید بتواند گرمای قابل قبولی را نیز در خود حفظ کند و بالعکس برای تابستان گردش هوا به خوبی در ان انجام شود تا مبادا پرنده دچار گرمازدگی شود

4- فضای داخلی آن نرم و راحت باشد
تو دوزی کیف حمل طوطی باید راحت باشد. ممکن است در حین حمل، طوطی در کیف جا به جا شود یا به دیواره ها برخورد کند. بنابراین تو دوزی کیف باید به اندازه کافی نرم و راحت باشد تا در مدت زمانی که پرنده داخل آن است دچار آسیب دیدگی نشود. البته منظور از نرم و راحتی یعنی دارای لبه های تیز نباشد که بر اثر برخورد پرنده به آن باعث آسیب شود

قابل شستشو بودن کفی کیف حمل پرنده

5- کیف حمل طوطی باید قابلیت شسشتو داشته باشد
ظاهر برخی از کیف های حمل پرنده زیباست اما جنس آن ها به گونه ای نیست که بتوان آن ها را به راحتی و هر چند باری که لازم است شستشو داد. گرچه حضور پرنده در کیف حمل طوطی موقتی و کوتاه مدت است اما فضای آن باید همیشه تمیز باشد. بنابراین کیفی انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را شستشو دهید. همچنین باید همه عناصر داخلی کیف اعم از ظرف غذای پرنده ثابت یا متحرک یا چوب نشیمنی که طوطی روی آن می ایستد باید قابلیت جدا شدن از بدنه کیف را داشته باشد.

بعد از هربار استفاده چنانچه خیلی کثیف شده باشد باید اجزای کیف را از آن جدا کنید. و شسشتو دهید و در صورت امکان حداقل یک روز مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

6- قسمت کفی کیف حمل پرنده باید قابل شستشو و تعویض باشد
کفی کیف حمل طوطی یکی از مهم ترین قسمت های آن است. کوله یا کیفی را تهیه کنید که قسمت کفی آن به راحتی قابل شستشو باشد. همچنین بهتر است کیفی را انتخاب کنید که بخش کفی آن شبیه قطعه یدکی باشد تا بتوانید هر زمان که لازم شد، مثلا در طول سفر یا زمانی که در کمپ و بیرون از شهر هستید آن را تعویض کنید.

7- کیف حمل طوطی باید دید خوبی به بیرون داشته باشد
فرآیند جا به جایی و جدا کردن پرنده از قفس طوطی که خانه اصلی اوست برای او پروسه استرس آوری است. بنابراین کیفی که می‌ خواهید پرنده را با آن حمل کنید باید به اندازه کافی دید به بیرون داشته باشد. کیفی که فضای آن تاریک است این حس را به پرنده القا می کند که تنبیه شده است. بنابراین کیفی انتخاب کنید که تا حد امکان میزان نور مورد نیاز پرنده را تامین کنید و در عین حال دید خوبی به پرنده بدهد که مانع از ترسیدن و انزوای طوطی شود.

حمل کیف حمل طوطی باید آسان باشد

8- شیوه حمل آن برای خود شما راحت باشد
کیف های حمل طوطی سانان و پرندگان در دو نوع کوله پشتی و رو دوشی هستند. در هنگام خرید کیف حمل طوطی آسایش و راحتی خودتان را نیز در نظر بگیرید. به این معنی که اگر با کوله پشتی حمل طوطی و پرندگان راحت ترید، این مدل را تهیه کنید و اگر ترجیح می دهید در حین حمل طوطی، پرنده خود را در کنارتان ببینید، از مدل های رو دوشی استفاده کنید.

نکته پایانی درباره کیف حمل طوطی ، کیف حمل پرنده

در پایان به یاد داشته باشید که کیف حمل پرنده یا طوطی وسیله‌ ای است که شما در جهت مراقبت بیشتر و اصولی تر از طوطی خود آن را تهیه می کنید. درست مانند قفس طوطی یا استند طوطی که باید در هنگام خرید آن به نکات مختلفی دقت داشته باشید، در خصوص کیف حمل پرنده نیز باید به اندازه کافی دقیق و نکته بین باشید. چون این وسیله قرار است برای مدتی ( از چند ساعت تا چند روز) خانه طوطی شما باشد. پس بیش از آن که نگران زیبایی آن باشید، به مسائلی از جمله ایمنی، قابل شستشو بودن و راحتی آن دقت کنید.

3.4/5 - (26 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.