7 نژاد محبوب طوطی بزرگ

معرفی 7 طوطی بزرگ محبوب و زیبا + عکس بزرگترین طوطی جهان

توسط ADMIN
/
24 دسامبر 2021

بدون شک گزینه اول کسانی که قصد دارند پرنده ای را به عنوان حیوان خانگی به سرپرستی قبول کنند، طوطی است. اما یک تصور فانتزی در مورد طوطی ها وجود دارد و آن این است که همه آن ها قادرند به راحتی با انسان ارتباط برقرار کرده و خیلی زود حرف زدن را بیاموزند. به همین دلیل است که طوطی، به ویژه اگر طوطی بزرگ باشد خیلی زود در لیست انتخاب قرار می گیرد. اما واقعیت این است که در میان 350 گونه طوطی شناخته شده در جهان تعداد کمی از آن ها آموزش پذیر بوده و می توانند به مرور حرف بزنند. در ادامه به شما خواهیم گفت بزرگترین طوطی جهان کدام است! و در خصوص 7 نژاد محبوب طوطی بزرگ توضیح خواهیم داد پس با ما همراه شوید

بزرگ ترین طوطی

طوطی بزرگ

اگر قصد خرید طوطی دارید از میان نژاد و گونه های متفاوتی که وجود دارد، طوطی بزرگ و آموزش پذیری را تهیه کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا چند نژاد پر طرفدار طوطی بزرگ و آموزش پذیر را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید یکی از ملزومات نگهداری از چنین طوطی هایی تهیه قفس طوطی در سایز بزرگ است پس فراموش نکنید نگهداری از آنها نیز سختی های خاص خود را خواهد داشت

بزرگترین طوطی جهان

شاید در ابتدا از خود بپرسید اصلا بزرگترین طوطی جهان کدام است؟ طبیعتا بخاطر تنوع بسیار بالایی که در دسته طوطی سانان وجود دارد شاید هر کدام در نگاه اول بزرگترین طوطی جهان بنظر برسند ولی واقعیت چیست؟

بزرگترین طوطی جهان

ماکائو هیاسینث یا مکائو سنبلی بزرگترین طوطی جهان که البته در معرض انقراض و حفاظت شده می باشد، از نظر اندازه از سر تا دم می باشد که طولی برابر 40 اینچ معادل 101 سانتیمتر دارد که طول دو بال آن 4 فوت معادل 121 سانتیمتر و وزنی بین 1 کیلو 200 گرم تا 1 کیلو 650 گرم دارد

[ اگر هنوز بدون واسطه قفس بزرگ عروس هلندی و یا قفس طوطی برزیلی خود را خریداری نکرده اید در این قسمت تعدادی از نمونه های مناسب این نژادها را برایتان قرار داده ایم، با کلیک رو هر کدام میتوانید مشخصاتشان را مشاهده کنید و یا از قسمت فروشگاه قفس های مناسب دیگر نژادها مثل قفس کاسکو ، کاکادو و …را ملاحظه نمائید ]

⬇️ ⬇️ ⬇️

قفس رامونا

7,800,000 تومان

قفس ماینا

6,500,000 تومان

عکس طوطی بزرگ

در عکس فوق می توانید هفت عکس طوطی بزرگ که در این مقاله قرار است درباره آنها صحبت کنیم را در کنار یکدیگر و در یک قاب بسیار زیبا مشاهده کنید ، گوشه ای از دنیای بی نهایت نقاشی خداوند متعال در یک تصویر

عکس طوطی بزرگ

معرفی 7 نژاد محبوب طوطی بزرگ و بعضا سخنگو

در ادامه به معرفی هفت نژاد طوطی بزرگ که تعدادی از آنها نیز استعداد خوبی در سخنگویی دارند پرداخته ایم ، اگر قصد آن را دارید تا به طوطی خود سخنگویی آموزش دهید پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش حرف زدن به طوطی را مطالعه کنید

طوطی کاسکو یا همان طوطی خاکستری آفریقایی

1- طوطی خاکستری آفریقایی African Grey Parrots
این گونه یکی از محبوب‌ ترین نژادهای طوطی بزرگ در ایران است. به طوطی خاکستری آفریقایی، کاسکو نیز گفته می شود. جذابیت کاسکوها در این است که جزو دسته طوطی سخنگو قرار می گیرند. طوطی خاکستری آفریقایی از باهوش ترین انواع شناخته شده طوطی در جهان است. هوش این نوع طوطی با یک بچه 5 ساله مقایسه می شود. البته گرچه این پرنده می تواند تا 50 سالگی زندگی کند، اما هوش او بیش تر از این نخواهد شد.

[ چند نمونه از قفس بزرگ طوطی ساخت مجموعه فرجی ]

⬇️ ⬇️ ⬇️

قفس آبتین

7,500,000 تومان

قفس آنجل

7,900,000 تومان

قفس تالی

7,700,000 تومان

قفس کینگ

9,000,000 تومان

نکته مهم این است که وقتی چنین طوطی باهوشی می خرید باید همواره به فکر سرگرم کردن و مشغول نگه داشتنش باشید. چون میزان تعامل کاسکوها با صاحبانشان بسیار زیاد است. پس اگر فرد خلاق و با حوصله ای هستید چنین پرنده ای را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید.
ویژگی‌های اصلی این پرنده از این قرار است:
طول : بین 23 تا 35 سانتی متر
وزن : بین 310 تا 540 گرم
ویژگی‌ های ظاهری : عمدتاً پرهای خاکستری با لبه های کم رنگ. منقار سیاه و دم قرمز روشن (آفریقایی تیره کنگو) یا منقار برنزه و دم قهوه (آفریقایی تیره تیمنه)
طول عمر و ویژگی ها : آموزش پذیر، طوطی سخنگو، بسیار باهوش با طول عمر طولانی بین 50 تا 60 سال در اسارت (با زندگی در شرایط ایده آل) و در طبیعت حدودا 23 سال

طوطی اکلکتوس

2- اکلکتوس Eclectus
گزینه دیگری که برای افراد مشتاق به خرید طوطی بزرگ وجود دارد، اکلکتوس است. یکی از ویژگی های جذاب این گونه خاص رنگ منحصر به فرد پرها در گونه های نر و ماده این پرنده است.
اکلکتوس ها همدم های بسیار خوبی هستند. چون هم زیاد عمر می کنند و هم می توان به آن ها صحبت کردن آموخت. نکته جذاب دیگر این است که اکلکتوس ها به اندازه سایر طوطی های بزرگ جیغ نمی کشند. به همین دلیل جزو محبوب ترین گونه طوطی سانان در جهان هستند.
ویژگی‌های اصلی این پرنده از این قرار است:
طول: بین 44 تا 50 سانتی متر
وزن : 368 تا 538 گرم
ویژگی های ظاهری: اغلب این پرندگان در گونه نر به رنگ سبز زمردی هستند که زیر بال های آن ها قرمز و آبی بوده و منقار نارنجی دارند. گونه ماده نیز به رنگ قرمز روشن هستند که زیر بال ها و سینه آن ها آبی روشن مایل به بنفش است و منقار مشکی دارند.
طول عمر و ویژگی ها : این گونه خاص از طوطی بزرگ با آموزش های صحیح به راحتی حرف زدن را می آموزد و در واقع طوطی سخنگو است. کم جیغ می کشد و در شرایط ایده آل زندگی بین 30 تا 50 سال عمر می کند.

طوطی بزرگ کاکادو آمبرلا

3- کاکادو چتری یا Umbrella Cockatoo
فقط در صورتی سراغ این پرنده یعنی Umbrella Cockatoo بروید که فردی احساساتی هستید و زمان کافی دارید که با حیوان خانگی خود سپری کنید. چون این گونه خاص از طوطی بزرگ که بسیار محبوب و پر فروش است به شدت به صاحب خود وابسته می شود و دوست دارد مدام در ارتباط فیزیکی با او بوده و با صاحب خود بازی کند یا در آغوش گرفته شود.
این گونه زیبا و دوست داشتنی از طوطی بزرگ قادر است حرف زدن را بیاموزد و می تواند حداقل 50 کلمه یا عبارت را یاد بگیرید. البته آموزش حرف زدن به این طوطی به نسبت دو گونه قبلی کار دشوار تری است. برخی از انواع این نوع طوطی فقط چند کلمه می آموزند یا هرگز حرف زدن را یاد نمی گیرند.
ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی کاکادو آمبرلا
طول: تا 45 سانتی متر
وزن : 453 تا 737 گرم
ویژگی های ظاهری: پرهای سفید بدن. زرد کم رنگ روی بال ها و دم و تاج سفید بزرگ با منقار سیاه در هر دو جنس نر و ماده.
طول عمر و ویژگی ها : این گونه خاص از طوطی بزرگ در شرایط ایده آل بین 70 تا 80 سال عمر می‌کند. در صورتی که آموزش های سخن گفتن به آن به موقع و با متد درست شروع شود، می تواند تا 50 کلمه حرف بزند. اما برخی از آن ها هرگز سخن گفتن را نمی آموزند.

طوطی آمازون پشت گردن زرد

4- طوطی آمازون پشت گردن زرد یا Yellow-Naped Amazon
یکی از بهترین نوع طوطی سخنگو در جهان، همین گونه خاص یعنی طوطی آمازون پشت گردن زرد است. این گونه از نظر عاطفی یکی از مهربان ترین و وابسته ترین نوع طوطی در جهان محسوب می‌شود. بنابراین اگر سرپرست مهربانی هستید و دوست دارید حیوان وابسته ای داشته باشید، این نوع طوطی مناسب شماست.
البته معنی دیگر این حرف آن است که باید برای سرگرم کردن طوطی خود خیلی وقت بگذارید وگرنه حوصله طوطی جذاب شما سر می‌رود و شاید با جیغ زدن هایش مزاحمتان شود.
ویژگی‌های اصلی این پرنده از این قرار است:
طول: بین 30 تا 38 سانتی متر
وزن : 481 تا 680 گرم
ویژگی های ظاهری: پرهای سبز روشن با یک حلقه زرد زیبا دور گردن. اغلب اوقات یک لکه زرد روی سر دارند. رگه هایی از قرمزی در پرهای بال دیده می شود و منقار و پاهای سیاهی دارند.
طول عمر و ویژگی ها : آموزش حرف زدن به این نوع طوطی بسیار ساده و با سرعت بالایی انجام می شود. این طوطی در شرایط ایده آل بین 60 تا 80 سال عمر می کند.

طوطی کاکادو کاکل گوگردی

5- کاکادو کاکل گوگردی یا Sulphur-Crested Cockatoo
این نوع طوطی یکی از طولانی‌ ترین طول عمرها را دارد. کاکادو کاکل گوگردی می تواند تا 80 سال عمر کند. دو گونه از این نوع طوطی وجود دارد که از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت بوده اما عضو یک خانواده هستند. گونه بزرگ تر که از منقار تا نوک حدود 50 سانتی متر است و گونه کوچکتر که از منقار تا نوک حدود 38 سانتی متر است.
ویژگی‌های اصلی این پرنده از این قرار است:
طول: بین 38 تا 50 سانتی متر
وزن : 340 تا 878 گرم
ویژگی های ظاهری: پرهای سفید با یک تاج زیبای زرد. منقار سیاه. در این گونه از طوطی بزرگ نرها عنبیه قهوه ای تیره تا سیاه دارند در حالی که چشم ماده ها قهوه ای مایل به قرمز است.
طول عمر و ویژگی ها : این پرنده طول عمر بالایی دارد. همانطور که گفته شد در شرایط ایده آل می تواند تا 80 سال زنده بماند. این طوطی جزو طوطی های سخنگو بوده و مقلد بسیار خوبی است.

ماکائو آبی طلایی

6- ماکائو آبی طلایی یا Blue-and-Gold Macaw
ماکائو آبی طلایی طوطی بزرگی است که به عنوان حیوان خانگی محبوبیت بسیار زیادی دارد. این پرنده بسیار باهوش است ولی قدرت سخنگویی بالایی ندارد . شخصیت این پرنده بسیار قوی است. به این معنی که با صاحبان خود به خوبی ارتباط برقرار می کنند. همچنین اگر در قفس طوطی نباشند و آزادانه بچرخند موجودات بسیار شاد و پر هیجانی هستند.
طول: بین 76 تا 91 سانتی متر
وزن : 793 تا 1304 گرم
ویژگی های ظاهری: پرهای آبی یا قفسه سینه و زیر بال ها زرد پررنگ، سرهای سبز رنگ کلاه مانند که خط آن تا پشت گوش کشیده شده است. پاهای طوسی رنگ با منقار مشکی.
طول عمر: در شرایط خوب می تواند تا 50 سال عمر کند.

طوطی ماکائو اسکارلت

7- ماکائو اسکارلت
بیشتر مردم وقتی به شکل طوطی بزرگ فکر می‌ کنند تصویر چنین طوطی هایی به ذهنشان می آید. این طوطی Scarlet macaw رنگ قرمز بسیار جذابی دارد. ماکائوس ها بسیار پر جنب و جوش و شاداب هستند و شما به عنوان سرپرست یا مراقب باید برایشان خیلی وقت بگذارید. نکته مهم این است که گرچه این طوطی آنچنان قادر به سخن گفتن نیست اما تا زمانی که بتوانید حرف زدن را به او بیاموزید باید تحمل جیغ های بلندش را داشته باشید. پس اگر آپارتمان نشین هستید و به آرامش همسایه های خود اهمیت می دهید شاید این پرنده مناسب شما نباشد.
ویژگی‌های اصلی این پرنده از این قرار است:
طول: بین 50 تا 127 سانتی متر
وزن : 907 تا 1105 گرم
ویژگی های ظاهری: رنگ پرها قرمز روشن ترکیب شده با رنگ زرد و آبی و قسمتی سبز روی بال ها و دم. دایره های سفید دور چشم. منقار دو رنگ که صدف بالایی اغلب زرد روشن و صدف پایینی مشکی است. با پاهایی به رنگ مشکی.
طول عمر : این پرنده بین 30 تا 50 سال عمر می کند

شما هم طوطی بزرگ محبوبی میشناسید؟ معرفی کنید

آنچه در این مطلب مطالعه کردید آشنایی با 7 طوطی بزرگ بود که محبوبیت زیادی بین علاقمندان به نگهداری طوطی در جهان دارند بود. چنانچه دوست دارید با گونه خاصی آشنا شوید که اطلاعات آن در این مقاله وجود نداشت، نام آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. یا اگر طوطی میشناسید که بزرگ و از محبوبیت خوبی برخوردار است در قسمت کامنت ها به دیگر دوستان خودتان معرفی کنید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید

4.3/5 - (27 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.