آموزش حرف زدن به طوطی ها

آموزش حرف زدن به طوطی با 4 تکنیک ساده + ویدیو حرف زدن کاکادو

توسط ADMIN
/
21 نوامبر 2021

طوطی‌ها پرندگان با نمک، جذاب و باهوشی هستند که انتخاب آن‌ ها به عنوان حیوان خانگی سرگرم کننده در سرتاسر جهان امر رایجی است. یکی از مهم‌ ترین دلایل جذابیت طوطی ‌ها این است که جزو انگشت شمار موجوداتی هستند که اگر به اندازه کافی روی تربیت و آموزش حرف زدن طوطی کار شود، قادرند کلمات را واضح ادا کنند.
اما برای آموزش حرف زدن به طوطی لازم است چند تکنیک و چند نکته مهم را بدانید . همچنین برای این که طوطی سان شما قادر باشد کلمات را مانند انسان ادا کند باید به درستی و مداوم آموزش ببیند.

استعداد سخنگویی در طوطی ها

آموزش حرف زدن به طوطی

به کار بستن توصیه ‌های زیر این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به گرفتن مربی، طوطی خود را سخنگو بار بیاورید و بتوانید حرف زدن طوطی را آموزش دهید

1- گونه طوطی خود را بشناسید
نخستین قدم قبل از آغاز به هر آموزشی این است که گونه طوطی سان خود را به خوبی بشناسید. اگر در زمان خرید طوطی از فروشنده نپرسیده‌ اید که نام گونه طوطی شما چیست؟ این اطلاعات را در گوگل سرچ کنید.
به صورت تئوری همه انواع طوطی سانان باید قادر به حرف زدن باشند. اما برخی از گونه ‌ها استعداد بیشتر و برخی در این کار استعداد کمتری دارند. طوطی‌های خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو ها ، کاکادو ها، کاکاتیل ها از گونه ‌هایی هستند که بیشترین توانایی را در حرف زدن دارند. در این میان عروس‌های هلندی، ماکائوها، کایک‌ها، پیونوس، طوطی‌های سنگالی و مرغ عشق‌ها کمتر حرف می‌زنند که البته می‌توان با تمرین دایره لغات آن‌ها را نیز گسترش داد.مثلا طوطی سنگال استعداد بالایی در یادگیری حرکات نمایشی دارد
به هر حال طوطی ‌ها آنقدر موجودات باهوشی هستند که قادر باشند به تدریج کلمات واضحی را که به صورت مدام می ‌شنوند تکرار کنند. اگر هدف شما از خرید طوطی این است که به او حرف زدن بیاموزید، حتما پیش از خرید در خصوص نژاد آن تحقیق کنید

حرف زدن کاکادو

کاکادو ها طبیعتا جز طوطی های با استعداد برای تقلید صدا و سخنگویی هستند که طرفداران زیادی ر ا به خود اختصاص دارند، البته کاکادو ها انواع مختلف دارند که در این ویدیو حرف زدن کاکادو نژاد ملوکان را مشاهده میکنید که در محیط بیرون و نزدیک خیابان صدای بامزه ای از آمبولانس و مرغ را یاد گرفته و تقلید می کند

2- با کلمات بسیار ساده شروع کنید
صرف نظر از این که گونه پرنده شما چیست؟ بهترین کار برای شروع آموزش حرف زدن به طوطی این است که کار خود را با تکرار کلمات بسیار ساده شروع کنید. کلماتی مانند ” سلام” و ” بای بای” می‌توانند برای شروع خوب باشند.
بعد از این که طوطی شما به این کلمات مسلط شد، طوری که هر بار شما آن را گفتید طوطی به راحتی کلمه شما را تکرار کند، می‌توانید آموزش کلمات پیچیده ‌تر را آغاز کنید ، ولی فراموش نکنید به مرور به سمت کلمات سخت تر بروید

[ اگر هنوز بدون واسطه قفس عروس هلندی و یا قفس طوطی برزیلی خود را خریداری نکرده اید در این قسمت تعدادی از نمونه های مناسب این نژادها را برایتان قرار داده ایم، با کلیک رو هر کدام میتوانید مشخصاتشان را مشاهده کنید و یا از قسمت فروشگاه قفس های مناسب دیگر نژادها را ملاحظه نمائید ]

⬇️ ⬇️ ⬇️

قفس رامونا

7,800,000 تومان

قفس ماینا

6,500,000 تومان

3- خودتان کلمات را مدام تکرار کنید
طوطی سانان اساساً موجودات تقلید کاری هستند. بنابراین کلمات را با شنیدن مکرر یاد می گیرند. پس باید یک کلمه را مدام بشنوند تا آن را تکرار کنند.
جالب است بدانید بسیاری از طوطی سانان قادرند صدای اشیای محیط را نیز تقلید کنند. مانند صدای زنگ تلفن یا جارو برقی. زنگ در یا آیفون ، همه این توانایی ها در اثر تکرار مداوم این صدای خاص در محیط رخ می‌ دهد. پس کلمات را نیز مدام برای پرنده خود تکرار کنید. این موضوع به ویژه در طوطی های خاکستری آفریقایی که به آنها کاسکو گفته می‌شود رایج است.
به یاد داشته باشید که طوطی سانان سخنگو تا پیش از پایان یک سالگی تمایلی برای یادگیری حرف زدن ندارند. بنابراین اگر طوطی شما خیلی جوان است و تن به سخن گفتن نمی‌دهد، نا امید نشده و به تمرین دادن او ادامه دهید.

4- واضح با طوطی خود حرف بزنید
طوطی‌ ها کلماتی را بهتر یاد می ‌گیرند که آنها را خیلی واضح بشنوند. بنابراین به عنوان سرپرست پرنده وقتی در مقابل قفس طوطی می نشینید و شروع به صحبت کردن می‌ کنید اولاً سعی کنید توی چشمهای پرنده نگاه کنید. در ثانی کلمات را شمرده شمرده و تا حد ممکن واضح ادا کنید.
نکته دیگر این است که آهنگ ادای یک کلمه هر بار باید یکسان باشد. هرگز کلمات را با آهنگ ‌های مختلف برای پرنده تکرار نکنید. چون در این صورت سردرگم شده و هرگز اصل واژه را یاد نمی ‌گیرد. ضمن این که تجربه نشان داده است وقتی کلمات را با شادی و شور برای پرنده تکرار می ‌کنید، او سریعتر آن را می آموزد.

در آموزش حرف زدن به طوطی این نکات را رعایت کنید

1- از جادوی پاداش دادن به طوطی استفاده کنید
بهترین راه برای تشویق کردن طوطی به سخنگویی این است که در ازای تلاشی که می ‌کند به او پاداش مثبت بدهید . قبل از هرچیز باید بدانید که پرنده شما چه نوع خوراکی را بیشتر دوست دارد. تکه‌ های میوه، تخمه یا سایر مغزها ، پلت طوطی در سلیقه اوست ؟ سپس قبل از شروع آموزش حرف زدن به طوطی مقداری از این جایزه را آماده کنید و به ازای هر بار موفقیت پرنده در گفتن کلمه مورد نظر به او یک جایزه بدهید.در مصزف دانه های روغنی مانند تخمه و امثال آن زیاده روی نکنید!

به طوطی خود جایزه بدهید

در ابتدای کار جایزه باید بلافاصله پس از ادای کلمه توسط طوطی به آن داده شود تا او درک کند چرا چنین موهبتی نصیب او شده است. پس از مدتی که پرنده این موضوع را درک کرد باید بعد از این که کلمه مورد نظر را ادا کرد، کمی منتظر بمانید تا او به شما نگاه کرده و با این نگاه بفهماند که طلب جایزه دارد. به مرور باید در صورتی به پرنده تشویقی بدهید که او کلمه مورد نظر شما را کامل گفته باشد. به این ترتیب که مقابل قفس طوطی خود بنشینید. ظرف غذای پرنده را در دستان خود و مقابل پرنده بگیرید. کلمه مورد نظر را تکرار کنید و تا زمانی که پرنده آن را تکرار نکرد، جایزه را به او ندهید.
البته برای این تمرین نباید پرنده را تحت فشار و گرسنگی قرار دهید. اما گرفتن غذا در صورت درست گفتن کلمه ، تمرین خوبی برای بالا بردن مهارت حرف زدن طوطی است.

2- صبور باشید
پرندگان نیز درست مثل انسان‌ ها که با سرعت ‌های مختلفی شروع به سخن گفتن می‌ کنند، توانایی ‌های متفاوتی در حرف زدن دارند و زمان آغاز سخن گفتن آن‌ها با هم متفاوت است.
البته دفعات تمرین در این موضوع به شدت نقش مهمی دارند. اما شما نیز باید سطح توقع خود را به اندازه زمانی که برای آموزش طوطی خود صرف می‌ کنید و استعدادی که پرنده شما دارد تنظیم کنید.
آموزش دادن به پرنده خود را زود آغاز کنید، برای تقویت این مهارت او تلاش کنید، اما به اندازه کافی صبور و منطقی باشید و پرنده را تحت فشار نگذارید.

3- به پرنده استراحت بدهید و زمان مناسبی را انتخاب کنید
لازم نیست در یک جلسه تمرینی بیش از حد واژه ها را تکرار کنید. کافی است در یک جلسه 6 یا 7 بار واژه مورد نظر را برای پرنده تکرار کنید. به او جایزه بدهید. سپس اجازه دهید پرنده چند ساعتی را استراحت کند . در این میان اگر کنار او هستید می‌توانید کلمات را چند باری جسته و گریخته تکرار کنید. اما لازم نیست نزدیک قفس طوطی باشید که او بداند اکنون وقت تمرین است. سپس بعد از چند ساعت وقفه، تمرین جدی را آغاز کنید و این سیکل را در طی روز چند بار تکرار کنید.

4- به پرنده فشار نیاورید
پرندگان نیز مانند انسان‌ها در روزهای متفاوت خلق و خوی متفاوتی را تجربه می‌کنند. بنابراین اگر روز خاصی احساس کردید طوطی شما روی فرم نیست، برای تمرین به او فشار نیاورید.

طوطی های خود را دوست بدارید

محدودیت‌های انواع طوطی سانان را بپذیرید

پرندگان با سطوح مختلفی از استعداد زاده می ‌شوند. شما به تدریج و هرچه بیشتر که با طوطی خود کار می ‌کنید سطح این استعداد را می شناسید. ممکن است طوطی شما آنقدر باهوش و با استعداد باشد که در استعداد حرف زدن طوطی یک واژه را همان ابتدا به صورت کامل یاد بگیرد و تکرار کند. اما ممکن است پرنده دیگری ابتدا کلمات را نا واضح و بریده بریده بگوید، سپس به تدریج این مهارت را کامل کند. به هر حال بپذیرید که این موجود نیز محدودیت‌هایی دارد و ممکن است استعداد او نیاز به تمرین بیشتری داشته باشد.

نکته پایانی
در انتهاب مقاله آموزش حرف زدن به طوطی به یاد داشته باشید که شما این موجودات را برای عشق ورزیدن و دوست داشتن نگهداری می کنید. اگر طوطی شما هیچ وقت نتوانست حرف بزند، باز هم او را دوست بدارید، تجربیات خود را در خصوص طوطی سخنگو خود زیر همین مطلب در قسمت نظرات با دیگر بازدید کنندگان به اشتراک بگذارید

4.2/5 - (136 امتیاز)

45 دیدگاه

  1. کوثر - 28 نوامبر 2021

    خیلی مطلب مفیدی بود ممنون بابت وقتی که میزارید واقعا نکاتی رو گفته بود که شاید ساده از کنارش میگذشتیم ولی توجه به همین ها چقدر میتونه کمک کنه و کار رو راحت کنه

    پاسخ
    • ADMIN - 28 نوامبر 2021

      خوشحالیم که مفید واقع شده

      پاسخ
  2. Yasin - 18 دسامبر 2021

    واقعا این کار جواب میده

    پاسخ
    • ADMIN - 18 دسامبر 2021

      نمیدونم پیامتون سوالی بود یا تجربتون رو به اشتراک گذاشتید ولی اگر سوالی بود باید عرض کنیم بله جواب میده

      پاسخ
  3. علی - 25 دسامبر 2021

    سلام ایذز پرندگان از عروس هلندی به گربنچیک هم سرایت میکنه یا نه.؟ ممنون

    پاسخ
    • ADMIN - 25 دسامبر 2021

      سلام ، بله این یک بیماری ویروسی هست و سرایتش ربطی به نژاد نداره

      پاسخ
  4. معین - 31 دسامبر 2021

    سلام. من دو تا مرغ عشق دارم فقط یه سوال. اگر مرغ عشق ها جفت باشند باز هم حرف زدن یاد می‌گیرند یا خیر؟

    پاسخ
    • ADMIN - 8 ژانویه 2022

      سلام ، بخاطر اینکه وقتی جفت هستند بازیگوش تر میشن و تمرکز کمتری دارند بستگی به شما و اینکه طوطی هاتون چقدر به شما علاقمند باشند با وجود اینکه جفت هستند که به تمرین های سخنگویی توجه کنند ، موفق باشید

      پاسخ
  5. علی - 13 ژانویه 2023

    من یک طوطی ملنگو سبز خریداری کردم و خیلی وحشی هست با بازی کردن با پرنده ام موفق شدم که او دیگر گاز نگیرد یا نوک نزند.
    الان اصلا گاز نمیگیره ولی هر کار میکنم نمیاد رو دستم!
    باید چیکار کنم تا بیاد رو دستم؟
    تو حالت عادی گاز نمیگیره دیگه ولی وقتی میام دستم جلو سینه اش یا پاهاش ببرم گاز میگیره گاهی هم به پاهاش دست میزنم ولی رو دستم نمیاد.
    چیکار باید کنم؟

    پاسخ
    • ADMIN - 13 ژانویه 2023

      سلام ، پیشنهاد میشه مقاله مراحل دستی و رام کردن طوطی رو مطالعه نمائید ، در خصوص سینه طوطی و بعضا دم و…بعضی طوطی ها روی برخی از قسمتهای بدنشون حساسن مثلا دیده شده یک طوطی رام هست ولی حتی به صاحبش هم اجازه نمیده دست به دمش بزنه

      پاسخ
  6. ناشناس - 20 ژانویه 2023

    سلام ببخشید من دوتا عروس هلندی دارم دو ماه و نیم سنشونه و اینکه اینارو از هم جدا کردم تا حرف زدن یادشون بدم و دامپزشک گفته که به احتمال زیاد هردو نر هستن ولی وقتی صدای هم رو میشنون هوایی میشن به نظرتون اینا میتونن حرف زدن یاد بگیرن یا ن؟

    پاسخ
    • ADMIN - 22 ژانویه 2023

      سلام ، بله ، عروس هلندی نر قدرت حرف زدن و تقلید صدای بهتری عموما نسبت به ماده ها دارد

      پاسخ
  7. امیر - 2 فوریه 2023

    سلام.
    من یه ملنگو خریدم.
    معمولا زیاد سروصدا نمیکنه
    و خیلی هم کم آب میخوره
    آیا اینکه کم آب میخوره معمولی هست؟

    پاسخ
    • ADMIN - 2 فوریه 2023

      سلام ، به یک دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید

      پاسخ
  8. محیا - 10 مارس 2023

    سلام ببخشید قیمت ملنگو ۶ ماهه چقدر ؟
    واینکه طوطی برزیلی بهتر هست یا ملنگو ؟
    قلاده واسه طوطی هست ؟

    پاسخ
    • ADMIN - 11 مارس 2023

      سلام ، در خصوص قیمت اطلاعی نداریم ، هر کدام از این دو نژاد ویژگی های خاص خودشان را دارند باید ببینید توقع شما برای به سرپرستی گرفتن یک طوطی چه چیزهایی است ، قلاده بهش نمیگن اسمش جلیقه پرواز است

      پاسخ
  9. ارسلان - 27 مارس 2023

    سلام من قبلا مینا داشتم و شبها روی قفس اون رو کاور میکشیدم و براش تا صبح صدای ضبط شده با 10 بار تکرار پخش میکردم که با این روش مینا سخنگو شد. در حال حاضر یک جفت طوطی گیرینچیک 4 ماهه دارم. حالا سوال من این هست که آیا با این روش که قبلا انجام دادم میتونم طوطی های گرینچیک رو هم سخنگو کنم یا نه ؟؟ **با تشکر***

    پاسخ
    • ADMIN - 28 مارس 2023

      با سلام ، با توجه به اینکه شب زمان استراحت پرندگان است توصیه نمی شود ، اجازه بدید شبها استراحت کنن و در طول روز با تکنیک هایی که گفته شد سعی کنید به طوطیتون حرف زدن رو آموزش بدید ، البته این رو هم در نظر داشته باشید گرینچیک طوطی آنچنان سخنگو نیست مانند شاه طوطی یا کاسکو …

      پاسخ
  10. امین - 14 آوریل 2023

    سلام
    وقتتون بخیر،ببخشید یه سوال،گیرینچیک هم توانایی صحبت کردن رو داره؟

    پاسخ
    • ADMIN - 15 آوریل 2023

      سلام ، صبحت نه به آن معنا که همگان توقع دارند خیلی محدود ، شاید بنظر من بهتره بگیم در حد چند کلام

      پاسخ
  11. MMT - 25 آوریل 2023

    سلام من طوطی گرینچیک دارم همین کار هارو میکنم ولی حرف نمی زنه

    پاسخ
    • ADMIN - 29 آوریل 2023

      سلام، سن طوطی مهم می باشد در ضمن طوطی گرینچیک جز طوطی های سخنگو نمی باشد و ازش نمیتوانید توقع سخنگویی خاصی داشته باشید

      پاسخ
  12. امیدی - 19 می 2023

    باعرض سلام و خسته نباشید.
    ببخشید من یک شاه طوطی شاه تخم نژاد اسکندر نر 3ماهه دارم.
    سوال1:آیا این سن برای سخنگو کردن مناسب است؟
    سوال2:چرا هر اسباب بازی میخرم براش گاز میگیره و خراب می‌کنه حتی چوب های قفسش آیا این کارش عادی هست؟
    سوال3:روزی۵تا۸بار عطسه های خشک میزنم آیا باید به کلینیک مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • ADMIN - 23 می 2023

      سلام ، از همین جوجگی تمرین رو شروع کنید ، گاز گرفتن و خورد کردن اسباب بازی های چوبی یک امر کاملا طبیعیست و اگر طوطی اینکارو نکنه باید نگران سلامت روحیش باشید. در خصوص عظسه توصیه میکنیم به یک دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه کنید.

      پاسخ
  13. مونا - 30 می 2023

    ملنگوی من سه سالشه
    میخواستم بدونم باتوجه با اینکه تاحالا توی قفس بوده وکسی باهاش حرف نزده
    باهاش تمرین کنم
    ممکنه حرف بزنه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 2 ژوئن 2023

      مشخص نیست ، حالا شما تمرین کنید شاید جواب گرفتید

      پاسخ
  14. عباسی - 14 ژوئن 2023

    سلام بر شما
    من یک طوطی گرینچیک 3 و نیم ماهه دارم یه ماه هست که خربدمش
    مظلومممم ترین در عین حال بازیگوش ترین پرنده ای هس که تا حالا دیدم خیلی رامه میاد رو دستم میره رو شونم میرا رو سرم خداروشکر اصلا سر وصدا نداره خیلیم بازیگوش هست
    فقط این که من ب مدت چند روز به دلیل امتحانات خیلی باهش بازی نکردم مشکلی که ایجاد نمیکنه؟ البته الان شروع کردم فقط یه مدت خیلی بازی نکردم باهاش
    دوم این که این سن مناسب هس شروع کنم حرف زدن یاد دادن؟
    و این که ما که از پرنده فروش خریدیم گفت خیار و گوجه ندین ولی یکی از فامیل های ما خیلی وقته میده چیزیشم نمیشه الان من میتونم بدم یا نه؟
    یکیم من قبلا یه عروس داشتم ب صورت معمولی غذا میخورد این خیلی میخوره ینی هر سه چهار روز عوض باید بکنم ایا طبیعیه یا پرخوری میکنه؟
    ممنون میشم جواب بدید خ

    پاسخ
    • ADMIN - 15 ژوئن 2023

      سلام ، سعی کنید از همین سن روی دستی کردن پرندتون کار کنید البته با محبت و رفتار صحیح ، در خصوص سوالها هم به ترتیب عرض میکنم خدمتتون 1: برای چند روز مشکل خاصی نیست ولی بهرحال سعی کنید در همین چند روز هم ازش کامل جدا و فاصله نگیرید و ارتباطتتون رو حتی اندک باهاش داشته باشید، 2: بله مناسبه ولی فراموش نکنید از گرینچیک خیلی توع سخنگویی مثل کاسکو و یا شاه طوطی رو نداشته باشید 3: خیار به میزان خیلی کم در ماه چون هم طبعش سرده هم مسهل هست ولی گوچه رو خیر بهش ندید و به کسی هم توجه نکنید که فلانی میده پس منم بدم! 4: هر سه چهار روز باید چی رو عوض کنید سوالتون رو کامل بپرسید

      پاسخ
  15. Zahra - 14 جولای 2023

    سلام ممنون ازمطالب خوبتون ببخشیدبایدازچندماهگی باطوطی شروع به اموزش کرد؟واینکه الان دیگه بایددون بخوره ولی سرلاک میخوره چیکارکنیم که دون بخوره

    پاسخ
    • ADMIN - 15 جولای 2023

      سلام ، ممنون ، از همان جوجگی ولی اروم اروم شروع کنید و از 3 ماهگی آموزش ها رو جدی تر بگیرید البته باز میگم به راهش که طوطی هم اذیت نشه ، قسمت دوم سوالتون رو متوجه نشدم چندماهشه که هنوز سرلاک میخوره؟ برای دون خور کردن جوجه ای که دیگه وقت دون خور شدنش هست باید به مرور و اروم اروم بهش غذاهای مجاز نرم بزارید جلوش بخوره تا عادت کنه ، باز عرض میکنم غذاهای مجاز ، به مقاله غذای عروس هلندی مراجعه کنید

      پاسخ
  16. ریحان - 23 جولای 2023

    من ی گیرینچیک دوساله دارم خیلی باهوش بسیار پرسروصدا شکمو و فضول هست یعنی حتی چایی هم میخاد جرات نداریم چیزی دست بگیریم سلام و بوس کن بوس بده بدو بیا جیجر صدای ماچ ماچ هم درمیاره..الان دارم تلاش میکنم جملات عشقولانه بیشتری یادش بدم 😄

    پاسخ
    • ADMIN - 25 جولای 2023

      خدا براتون حفظش کنه

      پاسخ
  17. یگانه - 30 جولای 2023

    سلام من یه ملنگوی تقریبا هفت ماهه دارم.از صبح تا شب فقط غذا میخوره و همش گاز میگیره.وقتیم گاز میگیره اصلا نمیشه ری اکشن نشون نداد.جوری محکم گاز میگیره که از گوش یا انگشتام خون میاد.وقتیم باهاش تمرین میکنم که سوت بزنه یا حرف بزنه اصلا توجه نمیکنه بهم

    پاسخ
    • ADMIN - 3 آگوست 2023

      سلام ، اینکه در چه سنی به سرپرستی قبولش کردید و توسط پدر مادر بزرگ شده یا سرلاکی و اینکه الان چند سالشه فاکتورهای مهم هستند

      پاسخ
  18. Kian - 16 آگوست 2023

    سلام اگه یه جفت طوطی رو یه مدت از هم جدا کنیم که سخنگو بشن اشکال داره؟

    پاسخ
    • ADMIN - 16 آگوست 2023

      سلام ، سوالتون خیلی کلی است و شرایط این دو طوطی و اطلاع کامل از وضعیتشون در جواب این سوال مهمه

      پاسخ
  19. نرگس - 22 آگوست 2023

    سلام وقتتون بخیر… من یه طوطی ملنگو حدودا 7 ماهه رو چند روزه که خریدم و اینکه قبلا فک کنم زیر پدر مادرش بزرگ شده… اولش خیلی میترسید و جیغ میکشید ولی الان باهام خوب شده گاز محکم نمیگیره دیگه ، دستمو میبرم خودش میاد رو دستم و از دستم غذا میخوره و میذاره سرشو بخارونمو ناز کنم… ولی خیلیییی ساکته فقط وقتی یه دفعه کسی بخواد بگیرتش از بالا که پاهاشو از اونجا برداره جیغ میکشه… اولش جیغ میکشید میترسید.‌.. هرچی هم باهاش صحبت میکنم هیچ ری اکشنی نشون نمیده فقط نگام میکنه… دامپزشکم نشونش دادم گفت کاملا سالمه… میخوام ببینم تو این سن حرف یاد میگیره؟چرا اینقد ساکته؟ کلا همه ملنگو ها اینقد بیسروصدان؟ و اینکه چیکار کنم وقتی میذارمش کنارم پیشم بمونه؟

    پاسخ
    • ADMIN - 28 آگوست 2023

      سلام ، نکته اول خیر همشون بی سرو صدا نیستن ، نکته بعدی اینکه این طوطی تازه وارد هست به محیط جدید و باید صبر کنید تا به شما بیشتر اطمینان کنه و همینکه توسط مادر بزرگ شده باز انقدر تونستید باهاش ارتباط بگیرید جای شکرش باقیه ، در خصوص صحبت هم بین 3 تا 6 ماه عنوان شده در برخی از سایتها ولی بهرحال شما تمرین خودتون رو شروع کنید انشاالله که نتیجه بگیرید.

      پاسخ
  20. شیماچاهیدی - 29 آگوست 2023

    سلام وقت بخیر من ی شاه طوطی گرفتم که ۴ ماهه هست که اصلا دوس نداره داخل قفسش رو چوب بشینه منم مجبورم درش بیارم یا همش داخل قفس میچرخه یا آویزونه و آهن قفسش رو میخوات بجوه و خیلی هم نوک میزنه بدجور الان ۳ روزه که خریدمش

    پاسخ
    • ADMIN - 6 سپتامبر 2023

      سلام ، اینکه چجوری بزرگ شده و به چهارماهگی رسیده مهمه ، نکته بعد اینکه وارد یک محیط جدید شده و طبیعتا استرس داره و همه چیز براش جدیده ، صبور باشید و با محبت پرندتون رو با محیط جدید آشنا کنید.

      پاسخ
  21. مهدی - 1 اکتبر 2023

    سلام
    چند روزه که یه ملنگوی 4 ماهه خریدم که فروشنده میگفت زیر پدر و مادرش بزرگ شده. خیلی آرومه و جیغ نمیکشه و بعضی مواقع از درو دیوار قفس بالا و پایین میره ولی هر بار برای اب و غذا در قفس را باز میکنم و دستم را داخل میبرم خیلی میترسه و جیغ میکشه و حتی میخواد گاز بگیره ، آیا این وضعیت طبیعی هست و میتوان آنرا اهلی و سخنگو کرد؟

    پاسخ
    • ADMIN - 10 اکتبر 2023

      سلام بله بهرحال توسط پدر و مادر بزرگ شده و به اندازه کافی انسان ندیده ، با صبر و حوصله و تکنیک هایی که در مقاله دستی و رام کردن طوطی گفته شده پیش ببرید امید هست که وضعیتش از اینی که هست بهتر بشه

      پاسخ
  22. ابوالفضل - 30 آوریل 2024

    سلام من یک طوطی راهب سه ماهه دارم چهار روزه هست هنوز به ما عادت نکرده همش چرت میزنه
    برای دستی و سخنگو کردن چند روز باید صبر کنیم؟

    پاسخ
    • ADMIN - 1 می 2024

      سلام ، برای اینکه به شما عادت کنه بهتره اعتماد سازی کنید براش ، باهاش بازی کنید و براش وسایل استاندارد و مخصوص بازی طوطی بزارید و ازتون محبت ببینه ، اگر چرت زدنه بیش از حد هست بهتره یک دامپزشک متخصص پرندگان طوطی شما رو ویزیت کنه تا از سلامتش اطمینان کامل پیدا کنید.

      پاسخ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.