داود فرجی مدیر قفس فرجی

قفس طوطی از چه وسایلی ساخته شده است؟

توسط ADMIN
/
5 می 2021

برای همه کسانی که از طوطی نگهداری می‌ کنند، جنس قفس طوطی اهمیت خاصی دارد. پیش‌تر در مقاله قفس استاندارد طوطی اشاره کردیم که اگر به آن نکات دقت نشود، ممکن است آسیب‌هایی به پرنده وارد شود. اگر قصد خرید قفس طوطی دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن این مقاله را تا انتها بخوانید تا با جنس آن آشنا شوید.

مجموعه قفس فرجی

قفس برای طوطی از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

اگر بخواهیم در مورد نوع و جنس بکار رفته در ساخت یک قفس توضیح دهیم، می توان به  چند قسمت آن‌ها را تقسیم کرد. پروفیل، مفتول، ورق، ابزار و یراق و چرخ ها مواردی هستند که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

پروفیل‌‌‌‌‌‌‌‌ قفس

پروفیل را می‌توان به نوع سبک و سنگین تقسیم کرد. البته در ساخت قفس طوطی پروفیل سنگین استفاده نمی شود. پروفیل سبک نیز به شماره سایزهای مختلف که بستگی به سبک کار و نوع سلیقه تولید کننده در ساخت قفس مورد استفاده قرار میگیرد. ما در مجموعه ی خود از پروفیل قطر ۱۶ *۱۶ به ضخامت ۱ میلی متر استفاده می نماییم.

ممکن است تولید کننده‌ای برای بالاتر رفتن سود دهی خود از پروفیلی بزرگتر ولی با ضخامت کمتر استفاده کند. استفاده از پروفیلی با ضخامت کمتر هم بر زیبایی کار تاثیر منفی خواهد گذاشت و هم مقاومت قفس کمتر می شود.

پروفیل قفس چگونه بریده می شود؟

یکی از نکات مهم در کیفیت یک قفس نوع برش پروفیل است. به طور عامیانه می توان این نوع برش را به فله‌ای بری و یا تک بری تقسیم نمود. نوع فله‌ای برای تولید کننده از نظر زمان و هزینه به صرفه تر است. در مجموعه قفس سازی فرجی ظرافت ساخت قطعات یکی از مهمترین اصول بوده و بخاطر آن همیشه از برش تک تک در فرآیند تولید استفاده می شود.

ساخت قفس طوطی

مفتول به کار رفته در قفس

معمولا در قفس‌های خارجی از مفتول‌هایی با قطر ۳ و ۴ استفاده می شود. این دو مدل نیز در تولیدات داخلی بکار برده می شود. اما مجموعه قفس سازی فرجی برای استقامت بیشتر کار، از ۳ مدل مفتول به قطرهای ۳ ، ۴ و ۵ استفاده می‌کند که همین امر باعث می شود هم مفتول ها بهتر و بیشتر در هم قفل شده و در مقابل منقار بسیار قوی طوطی ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. مثلا فرض کنید در یک قفس کاسکو این ضخامت استاندارد نباشد! قطعا توسط منقار قوی آنها کج و حتی پاره خواهد شد و این سلامت آنها را تهدید میکند

مفتول استفاده شده در تولیدات ما از نوع مسوار یا همان آبکاری درجه یک است. برای خرید قفس طوطی پیشنهاد می‌کنیم از سایت اصلی قفس سازی فرجی بازدید فرمایید.

[ اگر هنوز قفس خریداری نکرده اید در این قسمت تعدادی از نمونه های مناسب برای قفس طوطی برزیلی و نژادهای ریز جثه را برایتان قرار داده ایم، با کلیک رو هر کدام میتوانید مشخصاتشان را مشاهده کنید و بدون واسطه خریدتان را انجام دهید ]

⬇️ ⬇️ ⬇️

قفس رامونا

7,800,000 تومان

قفس ماینا

6,500,000 تومان

نوع جوش به کار رفته در قفس پرنده

نوع جوشکاری استفاده شده در تولیدات این مجموعه  از نوع co2 با نقطه جوش پرس جوش که جوشی تمیز و محکم است که در کارهای خارجی نیز از این نوع استفاده می شود. البته با یک تفاوت! اینکه در قفس های مجموعه ی فرجی  تمام اتصالات به صورت کامل جوشکاری می شوند تا چاک یا درزی وجود نداشته باشد. برای تمیزی و زیبایی هر چه بیشتر کار بعد از جوش طی چند مرحله سنگکاری انجام می شود تا محل اتصال صاف و بدون هر گونه برآمدگی باشد.

ورق

سینی یکی از اجزای قفس طوطی است که در آن از ورق استفاده می شود که نباید آنقدر ضخیم باشد که سنگین شود و نه آنقدر نازک که براحتی خم شده یا تاب بردارد! از آنجایی که یکی از اهداف مجموعه ما رقابت با نمونه‌های خارجی است سعی کرده ایم از بهترین و با کیفیت ترین نوع ورق موجود در ایران برای ساخت محصولاتمان استفاده نماییم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ابزار و یراق

همانطور که می دانید می توان همه ی این ابزار و یراق را حذف کرد و به جای آن از مفتول استفاده کرد. در قفس‌های ما از ابزار و یراق، قفل‌های درجه یک و با کیفیت استفاده شده است زیرا شما مشتریان عزیز لایق بهترین ها هستید.

چرخ های قفس چه جنسی دارند؟

چرخ قفس ها در دو مدل پلاستیکی و فلزی وجود دارد. چرخ هایی که مجموعه ی ما برای تولید قفس بکار می برد از مدل پلاستیکی درجه یک با قابلیت تحمل وزن ۸۰ کیلوگرم و فلزی درجه یک با قابلیت تحمل وزن بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم است. با خرید از مجموعه قفس فرجی خیالتان از جنس آن راحت خواهد بود.

سخن آخر…

همان‌طور که گفتیم، قفس شامل موارد زیادی می‌شود. جنس وسایل به کار رفته در این قفس‌ها به نوع وسایل مورد استفاده و برش‌های آن بستگی دارد. در صورتی که فرضا قصد تهیه قفس عروس هلندی دارید، بدون شک بهترین انتخاب شما مجموعه فرجی است. پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه محصولات سایت مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.